Tuesday, August 29, 2006

Eντυπώσεις I

Επιστροφή στην Κεντρική Ευρώπη μετά από 3 βδομάδες διακοπών στην Ελλάδα. Η εικόνα που έχω σίγουρα δεν είναι πολύ αντικειμενική. Ήτανε η πρώτη φορα μετά από αρκετά χρονια που μπόρεσα να μείνω 3 βδομάδες Αύγουστο στην Ελλάδα και η πρώτη ίσως φορα που δε χρειάστηκε να σκεφτώ τη δουλειά μου. Ο,τι πρέπει δηλαδή για χαλαρωτικές διακοπές, αν και το πρόγραμμα εκδρομών και μετακινήσεων μονο χαλαρό δεν ήτανε!

Τι είδα λοιπόν? Πρώτον τα ταξί: αν και δεν το συνηθίζω, χρησιμοποίησα 3-4 φορες ταξί, εντός και εκτος Αθηνών.Ο πρώτος ταξιτζής στην Αθηνα: αξύριστος, με βερμούδα και t-shirt. Ευτυχώς ευγενικός. Αλλα είναι εμφάνιση επαγγελματία αυτή?? Ο δεύτερος στην κεντρική Ελλάδα: κάποια στιγμή μπήκε στο αντίθετο ρεύμα σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης, για ένα ολόκληρο τετράγωνο, για να αποφύγει τα σταματημένα στο φανάρι αυτοκίνητα. Ο ίδιος μάλιστα, για ένα μικρό κομμάτι της διαδρομής φόρεσε ζώνη ασφαλειας, προφανώς εκεί που ήξερε πως γίνονται έλεγχοι. Επαγγελματίας οδηγός...

Επίσης πρόσεξα, 16 Αυγούστου στην Αθηνα, πως σχεδόν τα μονα αυτοκίνητα στους δρόμους ήτανε ταξί (άδεια φυσικά και στο δρόμο, όχι σε πιάτσες). Μήπως τελικά έχουμε υπερβολικά πολλά? Αν θυμάμαι καλά, μια στατιστική πριν μερικά χρονια έλεγε 20,000 μονο στην Αθηνα. Αν τα μειώναμε στο μισό? Καταρχήν τα περισσότερα έχουνε κινητήρες diesel παλιάς τεχνολογίας, άρα υπάρχει πρόβλημα ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Δεύτερον, αν υποθέσουμε πως κάθε taxi κυκλοφορεί 12 ώρες/μέρα ενώ ένα IX μονο (ας πούμε) 2, ένα taxi ισοδυναμεί με 6 αυτοκίνητα! Αν διώξουμε 10,000 ταξί είναι σα να διώχνουμε 60,000 αυτοκίνητα από τους δρόμους! Aρα σημαντικά λιγότερη μόλυνση και πολύ πιο εύκολη η κυκλοφορία των λεωφορείων.

Θα πει κάποιος: και τι θα κάνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι? Ας προσπαθήσουν να βρούν κάποια άλλη δουλειά, δε μπορεί τα ταξί να είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Επίσης, οι περισσότεροι δεν κερδίζουν πολλά και τα κόμιστρα είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με άλλες πόλεις του δυτικού κόσμου. Aρα οι εναπομείναντες θα έχουν έναν αξιοπρεπή μισθό και (ελπίζω) μια αξιοπρεπή εμφάνιση και συμπεριφορά (προς τον πελάτη και στην οδήγηση).

Τώρα βεβαια άντε να βρεθεί κυβέρνηση που θα τολμήσει να προτείνει την έστω και σταδιακή μείωση του αριθμού των ταξί...

Επανέρχομαι σύντομα με περισσότερες εντυπώσεις.