Sunday, November 08, 2009

Μια όμορφη μέρα

Τον Thomas τον γνώρισα πριν 4 χρόνια, όταν ακόμα ζούσα στις ΗΠΑ. Το καλοκαίρι του 2005 βρήκα μία αγγελία στο τοπικό sailing club, που ζητούσε πλήρωμα για ένα ταξίδι στα Great Lakes, τις λίμνες μεταξύ ΗΠΑ και Καναδά. Μιλήσαμε στο τηλέφωνο, συναντηθήκαμε και αποφάσισα να ταξιδέψω για μία εβδομάδα μαζί τους. Το ταξίδι εκείνο ήταν από τα πιο ωραία πράγματα που έχω ζήσει και ήταν και η αρχή της φιλίας μας.

Πριν 10 μέρες, ο Thomas με ειδοποίησε πως την Κυριακή αυτή θα ήτανε για λίγες ώρες στην Αθήνα, ερχόμενος από Κρήτη. Ένας γνωστός του, συνταξιούχος εδώ και λίγα χρόνια, έχει ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος και περνάει το χρόνο του γυρίζοντας τον κόσμο. Ο Thomas πήρε μία βδομάδα άδεια από τη δουλειά του, για να κάνει μαζί του τη διαδρομή Ρόδος-Κρήτη-Πειραιάς. Πριν 3 χρόνια, είχανε διασχίσει μαζί, με το ίδιο σκάφος, τον Ατλαντικό, από τη Βόρεια Αφρική έως τη Βραζιλία.

Προχτές το βράδυ με ειδοποίησε πως τελικά μπορώ να τους συναντήσω Κυριακή πρωί στο λιμάνι του Λαυρίου. Παρά τη βροχή, έφυγα σήμερα το πρωί για Λαύριο. Στη διαδρομή έβρεχε λίγο, αλλά οι άδειοι δρόμοι ήταν απόλαυση. Κατά τις 10.30 έφτασα και τους βρήκα στο σκάφος τους: ένα Beneteau First 42, της δεκαετίας του '80. Το σκάφος, αν και η ηλικία του δεν κρυβόταν, ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και όπως μου είπαν όλοι "απολαυστικό στο ταξίδι". Για να λέμε βέβαια και την αλήθεια, η απόλαυση στην ιστιοπλοΐα είναι κάτι πολύ σχετικό και ίσως να προϋποθέτει και μία δόση μαζοχισμού!

Λίγη ώρα αργότερα φύγαμε με τον Thomas για περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή, ενώ οι υπόλοιποι θα συνεχίζανε για Ύδρα και Ναύπλιο. Ξεκινήσαμε με πρωινή βόλτα στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Εκεί έμαθα πως από 1/11 έως 31/3 η είσοδος σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους είναι δωρεάν τις Κυριακές. Λόγω της βραδυνής βροχής και του αέρα η ατμόσφαιρα ήταν πεντακάθαρη και η θέα καταπληκτική. Του άρεσε ιδιαίτερα η ιστορία του Αιγαία που έπεσε στη θάλασσα όταν είδε το πλοίο του Θησέα να επιστρέφει με μαύρα πανιά. Δυστυχώς αυτή η ιστορία δεν υπάρχει σε καμία από τις επιγραφές που βρίσκονται στο χώρο γύρω από το ναό.

Συνεχίσαμε τη βόλτα παραλιακά μέχρι την Παλαιά Φώκαια, όπου κάναμε στάση για θαλασσινούς μεζέδες και καφέ. Οι μεζέδες και η θέα αξίζανε τον κόπο, αλλά δεν ξέρω αν αξίζανε τα 45 ευρώ που πληρώσαμε συνολικά... Κάπου εκεί το έφερε η κουβέντα και στην οικονομία. Μου είπε πως οι τιμές στην Ελλάδα του φανήκανε ιδιαίτερα υψηλές, και αναρωτιότανε πώς τα βγάζει πέρα ο κόσμος. Όταν μάλιστα του είπα πως το έλλειμα φέτος έφτασε το 12% του ΑΕΠ κόντεψε να πνιγεί!

Η βόλτα μας τέλειωσε με επιστροφή στο Λαύριο μέσω του χωριού Άγιος Κωνσταντίνος και επίσκεψη στο χώρο αναψυχής "Χάος", στα όρια του εθνικού δρυμού Σουνίου. Ο χώρος αυτός είναι άγνωστος στον πολύ κόσμο, αλλά θα μπορούσαμε άνετα να τον είχαμε εκμεταλλευθεί τουριστικά, αν είχαμε λίγο μυαλό.

Η ώρα πέρασε γρήγορα και χωρίσαμε στο αεροδρόμιο. Σκεφτόμουνα πόσο πολύ μπορεί να δεθείς με έναν άνθρωπο μέσα από μία δυνατή εμπειρία, όπως ήταν εκείνο το ταξίδι μας στον Καναδά. Φυσικά έχουμε και άλλα κοινά, όπως η δουλειά σε κοντινούς τομείς, παρόμοια ενδιαφέροντα και ίσως και κοινή τρέλλα! Μου έφτιαξε όμως τη διάθεση η συνάντηση με ένα φίλο που τον τελευταίο χρόνο τον είχα δει μόνο 2 ώρες για καφέ στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης.

Κλείνω με μερικές φωτογραφίες από το ταξίδι της γνωριμίας μας.

17 Comments:

Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Σύμπτωση, σήμερα θα κάνω το δεύτερο μάθημα θεωρίας στην ιστιοπλοοία. Χθες έκανα το πρώτο πρακτικό αλλά είμαι ακόμα χαμένος, λογικό θα μου πεις.

Ελπίζω να είπες στον φίλο σου ότι στην Ελλάδα υπάρχει τεράστια παραοικονομία και για αυτό τον λόγο οι τιμές σε πάρα πολλά προϊόντα είναι πανάκριβες όπως πανάκριβα είναι και τα σπίτια και βλέπεις συνέχεια κούρσες που στην Δ. Ευρώπη συναντάς μόνο στις ακριβότερες περιοχές.

November 09, 2009 12:21 PM
Anonymous Anonymous said...

Την επόμενη φορά που θα βρεθείς στο ναό του Ποσειδώνα, προσπάθησε να ξεφύγεις από την προσοχή των φυλάκων και κατηφόρισε προς τα δυτικά του ναού, προς τη θάλασσσα...Όταν φτάσεις μέχρι κάτω θα διαπιστώσεις με λύπη, τι σόι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις για τον πολιτισμό τη χώρα μας...

November 10, 2009 9:13 AM
Blogger crispy said...

O David Byrne ειχε πει πριν μερικα χρονια επιστρεφοντας οδικως απο το Σουνιο οτι η διαδρομη αυτη ειναι η πιο ομορφη στον κοσμο.Φανταζομαι με σκαφος θα ειναι ακομα πιο ομορφη.

November 10, 2009 4:58 PM
Blogger Natassa said...

πάντα πριν γράψω διαβάζω τα σχόλια, λοιπόν θέλω να πω στον /στην crispy ότι αν και δεν ξέρω πως είναι η διαδρομή με σκάφος όμως την έχω κάνει δεκάδες φορές με dornier και έχω να σας πω ότι η Αττική είναι γη μυθικής ομορφιάς, και το Σούνιο όντως είναι ίσως από τα ομορφότερα σημεία της χώρας ίσως και ....άσε να μη το γράψω γιατί ε βλέπει από δίπλα ακριβώς ο ιωάννηςΚ και αν αρχίσουμε δεν συμμαζευόμαστε με τίποτα θα μονοπωλήσουμε τα σχόλια (δεν κρατιέμαι...απο τα ομορφότερα μέρη !)
Οταν έκανα μαθήματα ιστιοπλοίας -εκείνες τις εποχές τα κινητα ήταν είδος πολυτελείας, και δίκτυα είχε μόνο σε αστικά κέντρα- αυτό που με γέμιζε χαρά, μάλλον μου δινε ένα αισθημα ελευθερίας, έφευγες, και όλα τα άφηνες πίσω .... και μετά με την επιστροφή στο μώλο και η μπύρα με την παρέα και τα γέλια....υπέροχες στιγμές, δυστυχώς δεν είχα την χαρά να συνεχίσω, έμεινα μόνο στα μαθήματα, κάτι ήταν και αυτό ....

November 10, 2009 5:18 PM

@Natassa
:)))
Δεν έχω πει ποτέ ότι η Ελλάδα είναι άσχημη χώρα.

November 10, 2009 5:20 PM
Blogger Natassa said...

το πα εγώ ...με παρακολουθεί!
μόλις διάβασα την ανάρτηση για το τοίχος!

November 10, 2009 5:51 PM
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Δεν παρακωλουθώ εσένα αλλά τα σχόλια των ποστς στα οποία έχω σχολιάσει.

November 10, 2009 5:55 PM
Blogger Unknown said...

ελα βρε Γιάννη! αυτό εννοώ, απλά έτσι όπως γράφω ακριβώς δίπλα στην αριστερή στήλη φάινεται το σχόλιο σου γι αυτό το γραψα έτσι, βλέπω εκεί και την φώτο σου (πως τον είπαμε τον κυριούλη της φωτογραφίας?? )
(αλήθεια που κάνεις ιστιοπλοοία?)

November 10, 2009 7:01 PM

Αναστασία = Νατασσα :-)

November 10, 2009 7:02 PM
Blogger Odysseas said...

Μετά από 2 μέρες 15ωρης δουλειάς, εδώ είμαι και πάλι!

Γιάννη,
καλή αρχή στην ιστιοπλοΐα! Λογικό να είσαι χαμένος. Και δυστυχώς νομίζω πως τα μαθήματα στην Ελλάδα δε γίνονται με τον καλύτερο τρόπο.

ezakmyworld,
καλώς σε βρίσκω. Κατεβήκαμε αρκετά χαμηλά προς το σημείο που λες (φύλακας δεν υπήρχε πουθενά!). Εννοείς το κτίσμα πάνω στην παραλία ή κάτι άλλο? Είμαι περίεργος να μάθω τι ξέρεις!

crispy,
έχοντας κάνει αρκετές τέτοιες διαδρομές, σε διάφορα μέρη του κόσμου, μπορώ να σου πω ότι είναι σίγουρα από τις πιο όμορφες. Τη βάζω στην ίδια κατηγορία με το Great Ocean Road, δυτικά της Μελβούρνης στην Αυστραλία! :-)

Νατάσσα,
μια που είπες για κινητά: στο ταξίδι εκείνο που είχαμε κάνει στον Καναδά, ήμασταν για μία ολόκληρη εβδομάδα μακριά από χωριά και πόλεις, με εξαίρεση μία στάση μιας ώρας για... ανεφοδιασμό σε νερό και φρούτα! Τα κινητά πιάνανε δύσκολα και μετά τη 2η-3η μέρα μας είχαν αδειάσει οι μπαταρίες και δεν είχαμε τρόπο να τις φορτίσουμε. Μοναδική μας επαφή με τον έξω κόσμο ήταν το ραδιόφωνο, όταν έπιανε κι αυτό, και φυσικά το VHF. Όταν επιστρέψαμε διαβάσαμε στις εφημερίδες για τις βομβιστικές επιθέσεις σε λεωφορεία του Λονδίνου και συνειδητοποιήσαμε πως και ατομική βόμβα να είχε πέσει, εμείς μάλλον δε θα είχαμε πάρει χαμπάρι. Ήταν ένας από τους λόγους που κάνανε εκείνο το ταξίδι ξεχωριστό.

Νατάσσα+Γιάννη: έχετε πλάκα. Μου θυμίζετε το ρητό "δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα"! :-)

November 11, 2009 8:23 AM

November 11, 2009 9:36 AM
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Ο κύριος είναι ό Homer Simpson. Ο ορισμός του καμμένου ανθρώπου (όχι δεν είμαι σαν αυτόν :P).
Ιστιοπλοοία κάνω στον ΠΟΙΑΘ.

November 11, 2009 11:16 AM

@Natassa
Μόλις έφαγα ένα Doughnut το οποίο είναι το αγαπημένο φαγητό του Homer Simpson.

November 11, 2009 12:47 PM

@ezakmyworld.wordpress.com
Θέλησα να σχολιάσω στο μπλογκ σου για το mall του Μπόμπολα στον Βοτανικό αλλά δεν δέχεσαι σχόλια. Υπάρχει κάποιος λόγος;

November 11, 2009 12:48 PM
Anonymous Anonymous said...

I.K. μόνο στο τελευταίο ποστ στο site της lifo απενεργοποίησα το σχολιασμό.Μέχρι τότε πάντα ήταν ανοιχτός.Ίσως η αναβάθμιση του site της LIFO προκάλεσε κάποιο πρόβλημα, δεν ξέρω, γενικά πολλά ποστ μου έπαθαν ζημιά...

November 11, 2009 11:58 PM
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Δεν ξέρω τι έγινε, αύριο που θα έχω περισσότερο χρόνο θα κοιτάξω το site της Lifo.

November 12, 2009 4:11 PM
Blogger Odysseas said...

ezak,
ευχαριστώ για το link. Είδαμε κι εμείς κάπου μία κολώνα πεταμένη. Επίσης πρόσεξα πως σε καποιο σημείο στη βάση του ναού υπάρχουνε... τούβλα!