Wednesday, March 04, 2009

Αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία

Πριν λίγες εβδομάδες άρχισα να διδάσκω ως ωρομίσθιος σε στρατιωτική σχολή. Στην πρώτη μου επίσκεψη εκεί μου είπανε πως για να με πληρώσουνε πρέπει να ανοίξω μητρώο στο ΙΚΑ, αν και είμαι ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ, διαφορετικά δε μπορούν ούτε να με πληρώσουν ούτε θα είναι καλυμένοι σε περίπτωση που μου συμβεί κάτι στο χώρο εργασίας. Μου εξήγησαν όμως πως αν και θα έχω κρατήσεις από το ΙΚΑ, θα εξακολουθώ να είμαι ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ και το ΙΚΑ δε θα μου παρέχει τίποτα απολύτως. Τα ακριβή λόγια του υπεύθυνου μισθοδοσίας ήτανε:
-Είναι κερατιάτικα και για σένα και για μας. Δεν κερδίζει κανείς μας τίποτα, εκτός από το ΙΚΑ.

Το συνολικό ποσό που θα δώσω στο ΙΚΑ είναι αρκετά μικρό (4.18% του μισθού), αλλά κάτι μου λέει πως είναι κοροϊδία... Για να μην πω για την ώρα που έχασα σήμερα το πρωί για να πάω στο υποκατάστημα του ΙΚΑ όπου ανήκω (καμία σχέση με το πού μένω...) και να γραφτώ στα μητρώα τους...

Είχε χρειαστεί κάποτε, πριν 3 περίπου χρόνια, να πάω στο γραφείο της αντίστοιχης γαλλικής κοινωνικής ασφάλισης. Όχι για να γραφτώ, αφού αυτό είχε γίνει αυτόματα από τη δουλειά μου, αλλά για να λύσω ένα πρόβλημα που προέκυψε. Εδώ γιατί να μη μπορεί να με γράψει ο εργοδότης μου, για να γλιτώσω το τρέξιμο και το χάσιμο χρόνου?

Επίσης γιατί να μην έχουμε ένα μοναδικό αριθμό κοινωνικής ασφάλισης/ταυτότητας όπως στις ΗΠΑ ή τη Σουηδία και να έχουμε Αριθμό Ταυτότητας, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, Αριθμό Μητρώου Ασφαλισμένου, κλπ, κλπ, κλπ???

Έχω δουλέψει σε 3 ξένες χώρες (Γερμανία, Γαλλία, ΗΠΑ) και πουθενά δε δυσκολεύτηκα γραφειοκρατικά όσο εδώ!

4 Comments:

Blogger Meropi said...

Οδυσσέα μου,
σήμερα καταπιανόμαστε και οι δυο με το ίδιο κατά βάση θέμα, αν και από διαφορετική σκοπιά. Ποιό? Μα πώς η Ελλάδα κατάφερε να διώχνει μακριά τα παιδιά της.

March 06, 2009 5:39 PM  
Blogger Odysseas said...

Μερόπη,
νομίζω αυτό που διώχνει τους νέους ανθρώπους (και με κράταγε κι εμένα μακριά για αρκετά χρόνια) είναι ακριβώς η έλλειψη σεβασμού απέναντί τους. Και αυτό το βλέπουνε στα πάντα, από το πώς τους μιλάει κάποιος άγνωστος στο δρόμο μέχρι το πώς τους συμπεριφέρεται ο μέσος όρος των καθηγητών τους (γιατί υπάρχουν και εξαιρέσεις), πώς φροντίζει γι'αυτούς η κοινωνία, κλπ.

Δεν είμαι της άποψης πως θα έπρεπε να τα βρίσκουμε όλα έτοιμα -το αντίθετο μάλιστα. Αλλά αν ο καθένας έκανε τη δουλειά του σωστά, και κυρίως αυτοί που βρίσκονται ψηλά, τα πράγματα θα ήτανε πολύ καλύτερα... Μεγάλο θέμα όμως ανοίγουμε...

March 08, 2009 9:54 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Το λές και στο τίτλο του κειμένου "Αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία", δεν θέλω να γράψω άλλα γιατί την Πέμπτη πρέπει να πάω στο ΙΚΑ...

Όσον αφορά "τους μιλάει κάποιος άγνωστος" αυτό ήταν ένα από τα πολλά πολιτισμικά σοκ όταν ήρθα στην Ελλάδα μιας και είχα συνηθίσει να χρησιμοποιώ τον πλυθηντικό στους άγνωστους.

March 10, 2009 6:20 PM  
Blogger Meropi said...

Καλημέρα. Έβαλα το αρνί ή μάλλον το κατσίκι στο φούρνο (όχι θα κάτσω να σκάσω) και περνώ από τους φίλους μου για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.
Χίλιες ευχές λοιπόν από μένα Οδυσσέα μου

April 19, 2009 11:32 AM  

Post a Comment

<< Home