Wednesday, October 25, 2006

Εικόνες από ταξίδια

Ένα από τα καλά του να ζει κανείς στην κεντρική Ευρώπη είναι οι πολύ εύκολες μετακινήσεις με το τραίνο. Ετοιμάζομαι λοιπόν για δεκαήμερη περιήγηση στη νότια Γερμανία σε λίγες μέρες, αποκλειστικά με τραίνο.

Τα ταξίδια μου αρέσουν για 2 κυρίως λόγους: βλέπεις καινούρια μέρη (ή ξαναπηγαίνεις σε μέρη που σου άρεσαν) και γνωρίζεις καινούριους, διαφορετικούς ανθρώπους. Κάποιες φορές συναντάς άτομα που σου είναι αδιάφορα. Άλλοτε πάλι καταπληκτικούς ανθρώπους. Ή ανθρώπους που με μια λέξη ή χειρονομία σου αλλάζουν τη διάθεση. Και μετά εξαφανίζονται όπως εμφανίστηκαν και δεν ξέρεις ούτε το όνομά τους. Ή δεν το θυμάσαι. Δεν έχει και σημασία άλλωστε. Και άλλες φορές συναντάς φίλους ή γνωστούς. Τυχαία ή με πρόγραμμα. Σε κάποιο σταθμό ή αεροδρόμιο. Στα γρήγορα γιατί το τραίνο φεύγει!

Θυμάμαι εναν φαντάρο, πριν αρκετά χρόνια στο ΚΤΕΛ. Αυτός απολυότανε σε λίγες μέρες και ήτανε χαρούμενος. Εγώ επέστρεφα από το χωριό όπου είχα πάει για δουλειές –μόλις είχε πάθει εγκεφαλικό ο παππούς. Μου έφτιαξε τη διάθεση.

Θυμάμαι έναν ηλικιωμένο κύριο στο τραίνο Παρίσι-Μόναχο. Μίλαγε εξίσου καλά γαλλικά και γερμανικά. Μου είπε πως ζούσε στη Γαλλία και πήγαινε συχνά τα Σαββατοκύριακα βόλτα σε κοντινές γερμανικές πόλεις γιατί του άρεσαν τα βιβλιοπωλεία εκεί!

Τραίνο Μόναχο-Βιέννη, συζητούσαμε με τη φίλη μου ελληνικά. Απέναντι καθότανε ένα ζευγάρι Γερμανών, γύρω στα 60. Κάποια στιγμή μας πιάσανε την κουβέντα σε άπταιστα ελληνικά. Ιδιαίτερα ο άντρας, σε μισή περίπου ώρα δεν έκανε ούτε μία κατάληξη λάθος! Ήτανε αρχαιολόγοι και πηγαίνανε κάθε χρόνο για δουλειά και διακοπές στην Ελλάδα.

Πτήση Γερμανία-Αμερική, καθότανε δίπλα μια κοπέλα στην ίδια περίπου ηλικία. Πήγαινε πρώτη φορά στην Αμερική, για πρακτική εξάσκηση. Φοβότανε το αεροπλάνο και την καθυσήχαζε το ότι είχα κάνει την πτήση αρκετές φορές. Με την κουβέντα ξεχνιότανε. Ανταλλάξαμε email και κρατήσαμε επαφή για αρκετούς μήνες, αλλά δεν ξανασυναντηθήκαμε.

Τραίνο Τόκυο-Κυότο, μόλις είχα φτάσει στην Ιαπωνία. Δίπλα μου καθότανε μία γιαπωνέζα γύρω στα 30. Μου είχανε πει πως οι γιαπωνέζοι δε μιλάνε αγγλικά και δε δοκίμασα να μιλήσω. Μου μίλησε όμως αυτή, μίλαγε πολύ καλά αγγλικά (ήτανε εξαίρεση όπως διαπίστωσα αργότερα!) και μου εξήγησε πολλά πράγματα για τη χώρα, τον τρόπο ζωής και τις παραδόσεις τους.

Λεωφορείο από την ανατολική ακτή της Κορέας προς τη Σεούλ. Ήταν η τελευταία μέρα ενός πολύ κουραστικού ταξιδιού και το μόνο που ήθελα ήτανε να φτάσω στο ξενοδοχείο και να πέσω για ύπνο. Δίπλα μου καθότανε μία κοπέλα γύρω στα 25. Μιλήσαμε λίγο, τα αγγλικά της ήτανε αρκετά καλά. Στη στάση που κάναμε στη μέση της διαδρομής μου αγόρασε ένα σακουλάκι με παραδοσιακά κορεάτικα γλυκά.

Πτήση Sydney-Auckland. Δίπλα μου κάθεται ένας Νεοζηλανδός (ο James, από τα ελάχιστα ονόματα που θυμάμαι!). Μου λέει για τον παππού του που πολέμησε στην Κρήτη στο 2ο ΠΠ! Όταν φτάσαμε προσφέρθηκε να πάμε μαζί στην πόλη με ταξί που ήταν πληρωμένο από την εταιρεία του.

Πτήση Αμερική-Ελλάδα με 4-ωρη στάση στη Φρανκφούρτη. Την ιδια μέρα μια φίλη πέταγε από Ελλάδα προς Αμερική με στάση εκεί. Συναντηθήκαμε για πρωινό στο αεροδρόμιο!

Τραίνο Μόναχο-Στρασβούργο, μετά από δουλειά, απόγευμα με βροχή. Μπορούσες με ακουστικά να ακούσεις κλασσική μουσική από το πρόγραμμα του τραίνου. Ταίριαζε απόλυτα με τον καιρό, από τις διαδρομές που δε θέλεις να τελειώσουνε.

Μεσημεριανό φαγητό στο Λονδίνο. Στο διπλανό τραπέζι κάθονται 2 κοπέλες. Η μία μου φαίνεται γνωστή. Είχαμε γνωριστεί λίγα χρόνια νωρίτερα στην Αμερική!

Άλλες εικόνες που μου έχουν μείνει έντονα: Βρυξέλλες-Αμβέρσα σε χιονισμένο τοπίο. Προσγείωση στη Στοκχόλμη αρχές Ιανουαρίου και όλα γύρω να είναι άσπρα. Ένα ολόκληρο βράδυ στο σταθμό του τραίνου/λιμάνι της Οστάνδης, στο Βέλγιο, περιμένοντας το πρωινό πλοίο για Dover: περίπου 20-30 παιδιά από σχολική εκδρομή να παίζουνε ποδόσφαιρο μέσα στο σταθμό για να περάσει η ώρα!

Επιστρέφω σε λίγες μέρες με περισσότερες εικόνες και γεμάτες μπαταρίες!

9 Comments:

Blogger jul said...

Οδυσσέα αυτό ήταν...ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ.... χαχαχα...
Τόσες εικόνες, τόσες ομορφιές... τόσα τοπία!!!
Για το μόνο στο οποίο μπορώ να πω ότι το έχω δεί, ειναι του Βελγίου, έχω πάει 2 φορές χειμώνα και έχω ξετρελαθεί... Βρυξέλλες, Αμβέρσα, Μπρούζ... Μαγικά τοπία...
Καλό ταξίδι και αναμένουμε την επιστροφή με πολλές φωτογραφίες...

Καλημέρα!

Υ.Γ. Είσαι από τους τυχερούς που έχεις γυρίσει σχεδόν όλο τον κόσμο...

October 27, 2006 10:49 AM  
Blogger Odysseas said...

Ναι, μου έχουνε ξεφύγει μερικά μέρη ακόμα, αλλά που θα πάει, θα τα καταφέρω! :-)
Θα τα πούμε όταν επιστρέψω!

October 27, 2006 10:37 PM  
Blogger ManBlogg said...

Πολύ λίγα πράγματα συγκρίνονται με την ικανοποίηση να μπορείς να βρίσκεσαι σε λίγες ώρες σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Να ανακαλύπτεις με ένα ταξίδι πόσο διαφορετικοί αλλά κατά βάθος πόσο όμοιοι είναι οι άνθρωποι παντού. Γι'αυτό και μόνο θα μου ήταν δύσκολο να μειώσω τα αεροπορικά ταξίδια μου (βλέπε post για C02..).
'Αν μπορούσαν όλοι οι άνθρωποι να ταξιδεύουν και να γνωρίζουν νέους τόπους (...εκτός των resorts φυσικά) και να προσπερνάνε τα σύνορα του δικού τους τόπου τακτικά, νομίζω θα είχαμε λιγότερους πολέμους.
Καλό ταξίδι Οδυσσέα.

October 28, 2006 4:56 PM  
Blogger candy's τετραδιάκι said...

θα περιμενουμε με αγωνια τις νεες σου "εικονες"
μεχτι τοτε..

καλα να περνας:)

November 12, 2006 6:14 PM  
Blogger Anastasia Konstantakatou said...

και εγώ ζηλεύω και μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια με το τρενο. με αφορμή το ποστ αυτό γυρνώ το χρόνο λίγο πίσω και αναπολώ τα εξής τρία που θέλω να μοιραστώ εδώ:

α)γυρνώντας από οστάνδη (προς Βρυξέλλες) βίωσα τη διαφορά των γαλλόφωνων Βέλγων από τους Φλαμανδούς συζητώντας με μια κυρία και τις 2 25+ κόρες της.. (οι γαλλόφωνοι καθολικοί βέλγοι συντηρούν το θεσμό της οικογένειας πιο πολύ από τους προτεστάντες βόρειους)...
β) στο τρένο από κολωνία για βρυξέλλες κάθισε δίπλα μου ένας Ισπανός που άκουγε το Everything της Βίσση.
γ)Στη διαδρομή Λιέγη-Κολωνία (την οποία έκανα 5-6 φορές σε ένα μήνα) γνωρίζω τη συχνότητα των τούνελ, το μήκος τους και κατά πόσον πιάνει το κινητό μου ή όχι.

Εμπειρίες αξέχαστες!

November 13, 2006 8:58 AM  
Blogger Odysseas said...

@candy
Μάλλον θα βάλω καμιά φωτογραφία γιατί δε με βλέπω να προλαβαίνω να γράψω σύντομα!

@anastasia
Αν κι έχω ταξιδέψει αρκετά, πάντα ζηλεύω όταν κάποιος πάει ταξίδι!
Δεν είναι καταπληκτικές αυτές οι γνωριμίες με συνταξιδιώτες?

November 13, 2006 7:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Όταν έμενα στις Βρυξέλλες γύρισα όλη την Ευρώπη κ είχα καταπληκτικές εμπειρίες. Τα παράτησα για προσωπικούς λόγους (ναι γκόμενο εννοώ) αλλά όποτε τα θυμάμαι έτσι μου έρχεται να την κάνω κ να μην πω τίποτα σε κανένα. Αμάν βρε Οδυσσέα, τι μου έκανες βραδιάτικα…

November 14, 2006 6:55 PM  
Blogger ioannisk said...

@Anastasia
Περί Βέλγων:
Και οι Φλαμανδοί είναι (ήταν;) καθολικοί, η θρησκεία είναι ένας από τους λόγους που το Βέλγιο επαναστάτησε ενάντια της Ολλανδίας.
Οι Φλαμανδοί είναι ποιο "παραδοσιακοί" από τους Βαλλώνους και φαίνεται από τα κόμματα που ψηφίζουν. Στην Φλάνδρα οι χριστιανοδημοκράτες (μαζί με το vlams bellang τώρα ποια :() είναι το ποιο ισχυρό κόμμα ενώ στην Βαλλωνία είναι το PS (σοσιαλιστές).

November 16, 2006 1:01 AM  
Blogger Anastasia Konstantakatou said...

@ioannis k

όσον αφορά τη πολιτική είναι συμφωνώ.. δε θα είχα την ίδια εντύπωση.. εχουν κάποιες προτεσταντικές αρετές αν και καθολικοί (το πόσο εξαρταται).. δουλεύουν πιο πολύ, παράγουν πιο πολλά..μοιάζουν σε περισσότερα με τους κατά βορρά "συγγενείς τους"..

November 16, 2006 6:56 AM  

Post a Comment

<< Home