Tuesday, December 15, 2009

Απαγόρευση καπνίσματος

Το τελευταίο διάστημα παρατήρησα πως σε εστιατόρια/μπαρ και γενικά κλειστούς χώρους, όπου θεωρητικά απαγορεύεται το κάπνισμα, όλοι καπνίζουν και τα τασάκια είναι και επίσημα πάνω στα τραπέζια. Τους πρώτους 1-2 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου πολλοί κράταγαν τα προσχήματα, αλλά όταν είδαν πως κανείς δεν τους τιμωρεί, όλα επανήλθαν στην προηγούμενη κατάσταση. Ψάχνοντας πληροφορίες online για το τι συμβαίνει, έπεσα πάνω σε
αυτό: ο κ. Πάγκαλος αντιδρά στην απαγόρευση του καπνίσματος γιατί ο κόσμος είναι "πιεσμένος". Θέλω να πιστεύω πως η πηγή δεν είναι αξιόπιστη, αλλά πολύ φοβάμαι πως είναι...

Πριν λίγη ώρα πήρα τηλέφωνο στη γραμμή 1142, για να κάνω καταγγελία για έναν χώρο που βρέθηκα πρόσφατα. Τους ρώτησα τι θα γίνει με την καταγγελία μου και μου απάντησαν πως έχουνε πάρα πολλές, τις μαζεύουνε, και θα τις στείλουνε στα "ελεγκτικά όργανα", αλλά κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει, γιατί περιμένουνε και να δούνε αν θα γίνει πλήρης απαγόρευση...
Τους έστειλα και γραπτό μήνυμα, ελπίζοντας σε πιο σοβαρή απάντηση. Θα δούμε...

Μιλάμε για μεγάλη ανικανότητα. Ο νόμος έχει ψηφιστεί εδώ και 5.5 μήνες και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Στην Ιταλία δηλαδή, πώς τα καταφέρανε? Μεσογειακό ταμπεραμέντο δεν έχουν κι αυτοί? Σε όλα δηλαδή τελευταίοι πρέπει να είμαστε??

24 Comments:

Blogger Natassa said...

ξέρεις τι με χαροποιει όμως πολύ, ότι πλέον βρίσκομαι σε παρέες όπου κάνεις δεν καπνίζει και κάνεις καν δεν συζητα το κάπνισμα, απ την αλλη με ενοχλεί ταμάλα το κάπνισμα, ήθελα πάρα πολύ την καθαρή ατμόσφαιρα στις εξόδους μου αλλά δυστυχώς ...όμως αυτό που είναι πια πραγματικότητα είναι ότι πλέον οι καπνιστές είναι μειοψηφία !

December 15, 2009 10:51 PM  
Blogger Odysseas said...

Στην παρέα τη δικιά μου επίσης οι καπνιστές είναι μειοψηφία. Αλλά όταν βγαίνω έξω... η παρέα μου μάλλον είναι η μειοψηφία!

Πιο πολύ όμως και από το κάπνισμα, με ενοχλεί η ανικανότητά μας (ως χώρα) να τηρήσουμε έναν νόμο, που τηρείται σε όποια άλλη χώρα έχει ψηφιστεί.

December 15, 2009 11:01 PM  
Blogger Natassa said...

αυτό είναι εντελώς ενοχλητικό (όπως εντελώς ενοχλητικό είναι να ζεις και να εργαζεσαι σε μια χώρα που είναι βαριά αρωστη και ξεψυχα....)

December 15, 2009 11:14 PM  
Blogger Crazy Tourists said...

Σε πολά μαγαζιά κρύβουν και τα τασάκια, αλλά αφήνουν τους πελάτες να καπνίζουν ανενόχλητοι (αν δεν έχεις τασάκι και ο πελάτης καπνίζει, πληρώνει πρόστιμο μόνο ο πελάτης και όχι το μαγαζί...).
Αλλά τι πήραμε στα σοβαρά σ'αυτή τη χώρα για να πάρουμε κι αυτό;
Καλημέρα

Τρελοτουρίστρια

December 16, 2009 10:30 AM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Ξεκαθαρίζω ότι είμαι καπνιστής αλλά σέβομαι τους μη καπνιστές μιας και γνωρίζω ότι ο καπνός είναι πολύ ενοχλητικός για αυτούς.

Πίστευα ότι μιας και την αντικαπνιστική νομοθεσία μας την επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση θα την σεβόμαστε ή τουλάχιστον θα τηρούσαμε τα προσχύματα.

Σε όλα δηλαδή τελευταίοι πρέπει να είμαστε??
Πολύ φοβάμαι πως ναι :(

@Crazy Tourists
Η κλασική κουτοπονηριά, σαν αυτούς που οδηγάνε μηχανές και έχουν το κράνος στο χέρι τους...

December 16, 2009 12:58 PM  
Blogger Odysseas said...

Τρελοτουρίστρια,
πλέον δεν κρύβουν καν τα τασάκια! Προχτές πήγα κάπου για καφέ και μας φέρανε τασάκι στο τραπέζι, χωρίς να το ζητήσουμε...

Γιάννη,
για μένα, πιο ενοχλητικό και από τον καπνό είναι η ανικανότητά μας να κάνουμε οτιδήποτε απαιτεί έστω και λίγη προσπάθεια και αυτοπειθαρχία...

December 16, 2009 5:21 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Για να γίνω κυνικός, η αυτοπειθαρχία είναι κάτι που αφορά μόνο ένα άτομο, η έλλειψη σεβασμού αφορά και τους άλλους. Αν κάποιος θέλει να βαράει ενέσεις ηρωίνης είναι πρόβλημα του και εν μέρη επιλογή του. Όμως αυτός που οδηγάει στα πεζοδρόμια, για να δώσω ένα απλό και συνηθισμένο παράδειγμα, τι δικαιολογία έχει;

December 16, 2009 5:41 PM  
Blogger Meropi said...

Στη χώρα του παραλόγου βρισκόμαστε Οδυσσέα μου και αυτό το μπάχαλο, να πω την αλήθεια, το περίμενα. Δεν παύει όμως να θλίβομαι για τα χάλια μας. Θεωρούμε "μαγκιά" να παραβαίνουμε τους νόμους, δυστυχώς.

December 17, 2009 9:06 AM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Χθες πήγα σε ένα μαγαζί όπου κάτω από τις απαγορευτκές πινακίδες οι θαμώνες κάπνιζαν χύμα...

December 17, 2009 2:50 PM  
Blogger Odysseas said...

Μερόπη,
εγώ δυστυχώς αντιλαμβάνομαι πως τελικά δεν έχουμε και τρόπο να αντιδράσουμε. Όταν κάνεις καταγγελία και σου λένε "έχουνε μαζευτεί πάρα πολλές και θα δούμε τι θα κάνουμε", και εντωμεταξύ όλοι καπνίζουν ελεύθερα, εγώ τί άλλο μπορώ να κάνω?

Γιάννη,
συμφωνώ απόλυτα με την έλλειψη σεβασμού. Και δυστυχώς έχω δει κι εγώ το θέαμα που αναφέρεις, πολλές φορές...

December 17, 2009 4:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Είναι κι αυτό μέρος της λογικής του νεοέλληνα. Κάνω ότι θέλω και δε πα να γ..... ο διπλανός μου.
Δεν έπρεπε να υπάρχει καν νόμος γι αυτό το θέμα, απλή λογική χρειάζεται. Αλλά που να τη βρείς στη φραπεδοχώρα.

December 19, 2009 11:19 AM  
Blogger athinovio said...

Καλή Χρονιά Οδυσσεύ!

January 08, 2010 12:25 AM  
Blogger Odysseas said...

athinovio,
με μεγάλη καθυστέρηση ευχαριστώ πολύ και ανταποδίδω!

Ελπίζω να επανέλθω σύντομα!

January 19, 2010 2:30 PM  
Blogger ΚΑΙΤΗ ΓΚΙΑΛΗ said...

Ανικανότητά ως χώρα να τηρήσουμε ένα νόμο

January 27, 2010 6:01 PM  
Blogger Marijuanito said...

Καταρχιν να πω οτι ειμαι φανατικος καπνιστης και το γουσταρω.Σεβομαι τους μη καπνιστες αλλα μεχρι ενος σημειου.Δεν καπνιζω σε χωρους που απαγορευεται και δεν θα το κανω ακομη και αν ολοι γυρω μου καπνιζουν.Αλλα για καθιστε λιγο ρε παιδια..Εμας ποιος μας σκεφτεται?Δεν ειναι λιγο ρατσιστικο ολο αυτο το θεμα?Τι λιγο..Πολυ ρατσιστικο.Ειμαστε αρρωστοι.Θα πεταγες εξω απο το μαγαζι εναν φορεα του εητζ φοβουμενος για την υγεια σου?Και στο κατω κατω εσεις απλα ενοχλειστε απο τον καπνο(και οχι ολοι)και υπαρχουν καποιες πιθανοτητες να παθεται κατι απο αυτο..Εγω εχω 100%100 πιθανοτητες να τρελαθω αν δεν καπνισω για μια ωρα!Συγνωμη αλλα προτιμω να ζω σε μια χωρα που δεν προωθει την ρουφιανια του 1142..

February 08, 2010 1:05 AM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

@Marijuanito
Είμαι φανατικός καπνοστής :( αλλά σέβομαι τους μη καπνιστές μιας και ο καπνός είναι πολύ ενοχλητικός.

Παλαιότερα στις Βρυξέλλες που τα μπαρ δεν έχουν καλό αερισμό και επιτρεπόταν το κάπνισμα ήταν σαν θάλαμοι αερίων.

Η βέλτιστη λύση είναι μαγαζιά που είτε θα είναι μόνο για καπνιστές ή μόνο για μη καπνιστές.

February 08, 2010 1:55 PM  
Blogger Marijuanito said...

Η απλα να εχουν καλο εξαερισμο.....

February 08, 2010 2:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Σεβομαι τους μη καπνιστες αλλα μεχρι ενος σημειου."

Και ποιό είναι το σημείο αυτό; Να τους θεωρείς ρατσιστές επειδή δε συνήθισαν να κάθονται μέσα σε ένα σύννεφο καπνού; Το αν θα τρελλαθείς είναι δικό σου πρόβλημα, όπως δε μπορούμε να έχουμε τους ηρωινομανείς να βαράνε ενέσεις μέσα στο εστιατόριο "επειδή θα τρελλαθούν".

Αντί λοιπόν να θεωρείς ρουφιανιά το ότι κάποιος δεν ανέχεται την αλητεία και την ασυδοσία, ξεκίνα να σέβεσαι τους μη καπνιστές μέχρι ενός καλύτερου σημείου...

June 07, 2010 9:05 AM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

@Anonymous
Αν αναφέρεσαι σε εμένα, μιας και δεν το διευκρινίζεις, ο σεβασμός μου είναι απλός: αν ένας μη καπνιστής μου πει ότι τον ενοχλεί η κάπνα τότε δεν θα καπνίσω μπροστά του.

June 07, 2010 11:33 AM  
Blogger Marijuanito said...

Συμφωνω με τον προλαλησαντα..Και ναι ρε φιλε ρουφιανια ειναι..Στομα να πεις οτι σε ενοχλει για να παω πιο κει η να το σβησω δεν εχεις?Στομα ο καπνιστης να ρωτησει αν ενοχλει και που να παει να καπνισει ωστε να μην ενοχλει δεν εχει?Πρεπει να παρει ο ρουφιανος το τηλεφωνο για να ανοιξουν το στομα τους 5 ατομα σε μια καφετερια και να μιλησουν για κατι που τους ενοχλει?Πρεπει να ερθει ο μπατσος να μου πει σβηστο?Πρεπει να πεσει το προστιμο?Δυστυχως στην χωρα μας,οπως και στις περισσοτερες χωρες δεν υπαρχει παιδεια..Για αυτο εφαρμοζονται τετοιοι ρουφιανονομοι.Αμα το θεωρεις πρεπον αντι να βαλλεις και συ λιγο μυαλο και να βοηθησεις και αλλους να βαλλουν σε αυτο το θεμα,να το παιζεις ρουφιανος..Καντο..Εμενα ομως θα με βρισκεις απεναντι σου να σου φυσαω το καπνο στα μουτρα και οταν ερχετε ο σκατομπατσος εγω να την εχω κανει...

June 07, 2010 5:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Αν είχες εσύ παιδεία, θα κοίταζες πρώτα αν επιτρέπεται το κάπνισμα σε έναν χώρο ΠΡΙΝ το ανάψεις, και δε θα περίμενες τάχα να έρθουν να σου το πουν. Που έτσι κι αλλιώς εσύ ήδη έχεις γεμίσει το χώρο με καπνό και μετά κάνεις το κορόιδο για να μη σβήσεις το τσιγάρο και πάει χαμένο τώρα που ακρίβηνε μέχρι να σε αρχίσουν στα μπινελίκια.

Ούτως ή άλλως δεν έχω δει κανέναν καπνιστή να το σβήνει με το καλό γιατί όλοι το παίζουν έξυπνοι που φουμέρνουν όπου γουστάρουν όπως μπορεί άλλωστε να περιμένει κανείς από αλλοτριωμένους ναρκωμανείς που ενδιαφέρονται μόνο για τη δόση τους.

June 07, 2010 5:22 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

@Marijuanito
Διαφωνώ περί ρουφιανιάς αλλά δεν είναι ο λόγος που δεν το έχω κάνει.

Παρόλο που είμαι φανατικός καπνιστής, δυστυχώς, σέβομαι και τους μη καπνιστές και τα μέρη όπου απαγορεύεται.

June 07, 2010 5:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι (και λέγοντας πολλοί το εννοώ) που ο καπνός γι'αυτούς αποτελεί πρόβλημα υγείας. Όχι κάτι που "μπορεί στο μέλλον να τους βλάψει" αλλά κάτι που τους βλάπτει και όταν βρεθούν σε χώρο με καπνιστές πρέπει μετά να πλακωθούν στα φάρμακα.

Αν οι καπνιστές το καταλάβαιναν αυτό αντί να θεωρούν ότι δικαιωματικά όλοι οι χώροι τους ανήκουν (χώροι μη καπνιστών, εστιατόρια, σχολεία, νοσοκομεία, χώροι εργασίας), τότε πιθανότατα δε θα είχαμε φτάσει στους σημερινούς νόμους.

June 08, 2010 1:12 AM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

@Anonymous
Είμαι ένας από αυτούς που το γνωρίζουν και το σέβομαι.

June 08, 2010 1:48 PM  

Post a Comment

<< Home