Thursday, January 13, 2011

Game Over

Μετά από 4 ακριβώς χρόνια στην Ελλάδα, αποφάσισα να φύγω και πάλι. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα 4 χρόνια πολύ συχνά ήμουνα δυσαρεστημένος ή απογοητευμένος με κάτι. Το μόνο που με κράταγε εδώ ήταν η οικογένεια και κάποιοι φίλοι. Δεν έψαχνα "ενεργά" να φύγω, αλλά πριν λίγους μήνες βρέθηκε μπροστά μου μια ευκαιρία για δουλειά στη Νορβηγία, σε αντικείμενο και θέση που μου ταίριαζε απόλυτα. Αποφάσισα να στείλω μία αίτηση πιο πολύ από περιέργεια, και μετά σχεδόν το ξέχασα. Τελικά με καλέσανε για συνέντευξη και στις 15 Δεκεμβρίου μου κάνανε πρόταση να πάω να εργαστώ εκεί. 15 Δεκεμβρίου ήτανε η μέρα που επέστρεψα στην Ελλάδα πριν 4 χρόνια... Όπως έλεγε κι ένας παλιός μου καθηγητής "Whoever created this world must have a very good sense of humour..."

Την πρόταση τη δέχτηκα, και τέλος Φεβρουαρίου φεύγω από την Ελλάδα. Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν εύκολη απόφαση. Το να γυρίζεις τον κόσμο με μια βαλίτσα είναι ωραίο, και είχα την τύχη να το κάνω αρκετά ώστε να το χορτάσω. Θα προτιμούσα τώρα να έμενα εδώ και να έφτιαχνα τη ζωή μου. Θα πει κανείς... και γιατί δε μένεις?
Όντως, θα μπορούσα να μείνω. Έχω μια δουλειά που είναι μάλλον καλή, δεδομένων των συνθηκών. Έχω δει όμως και πως είναι τα πράγματα αλλού, και έχω δει πως μπορεί είναι πολύ καλύτερα. Εδώ, η δουλειά μου είχε γίνει πολύ αγχωτική (αν δεν έβρισκα εγώ χρηματοδότηση δε θα είχα μισθό) και δεν έβλεπα να οδηγεί πουθενά. Η αναγνώριση που είχα ήταν πολύ περιορισμένη και μόνο ηθικής φύσεως (χρήσιμο κι αυτό, αλλά... δεν τρώγεται!). Αποφάσισα λοιπόν να τα μαζέψω και να πάω σε ένα πολύ πιο πολιτισμένο περιβάλλον. Η Νορβηγία άλλωστε κατατάσσεται διαρκώς στην κορυφή της λίστας των χωρών με κριτήριο την ποιότητα ζωής.

Τι ήταν αυτό που με έκανε να πάρω τη μεγάλη απόφαση? Κυρίως η έλλειψη προοπτικών στην Ελλάδα, η κακή αντιμετώπιση που είχα σε πολλές περιπτώσεις, και -δυστυχώς- η πολύ χαμηλή ποιότητα ζωής.

Πολλά πράγματα που εδώ μας φαίνονται αυτονόητα, αλλού ακούγονται... εξωγήινα. Παράδειγμα: για να πληρωθώ ως ερευνητής σε πανεπιστήμιο χρειάστηκε να πάω στην εφορία, να δηλώσω πως είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, να κόβω αποδείξεις κάθε φορά που πληρώνομαι (και να κάνω πολύ ακόμα χαρτούρα, που υπολόγισα πως μου τρώει... μία εργάσιμη βδομάδα το χρόνο!), να κρατάω βιβλία, να κάνω περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (και να πληρώνω πρόστιμο αν ξεχάσω μία), να παίρνω καθυστερημένα τους μισθούς μου κλπ, κλπ, κλπ. Σε όσες άλλες χώρες είχα δουλέψει (3 μέχρι τώρα), τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά: υπογράφεις μια σύμβαση, δίνεις τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σου, και στο τέλος του μήνα έχεις το μισθό σου.

Άλλο παράδειγμα: όταν πρωτοήρθα, μου είπανε στο ΕΜΠ πως αν μπορέσω να βρω χρηματοδότηση έχει καλώς, διαφορετικά δε μπορούν να μου πληρώσουν μισθό. Την ίδια στιγμή (αρχές του 2007) μονιμοποιήθηκαν εκατοντάδες άνθρωποι που έτυχε να έχουν 2 χρόνια συνεχόμενες συμβάσεις με πανεπιστήμια, επειδή θεωρήθηκε πως καλύπτουν "πάγιες και διαρκείς ανάγκες"!!!! Έτσι, είδα υποψήφιους διδάκτορες να έχουν μόνιμη θέση στο πανεπιστήμιο όπου εκπονούν το διδακτορικό τους...

Προσπάθησα να βρω δουλειά και εκτός ΕΜΠ, αλλά στον τομέα μου. Ανακάλυψα πως για να κάνεις αίτηση σε ελληνικό πανεπιστήμιο πρέπει να θυσιάσεις πολύ χρόνο, και αρκετά δέντρα (ήθελα να ήξερα, τους υπολογιστές γιατί τους έχουνε). Και είδα με τα μάτια μου αυτό που άκουγα σε ιστορίες άλλων, ότι δηλαδή πολλές φορές οι εκλογές μελών ΔΕΠ είναι στημένες... Προσπάθησα και στον ιδιωτικό τομέα, αλλά κι εκεί απέτυχα. Αν σου κλείνουν τόσες πόρτες, πρέπει να είσαι ηλίθιος για να επιμένεις, ενώ ταυτόχρονα αλλού σου στρώνουν το κόκκινο χαλί...

Και ενώ κουτσά-στραβά κατάφερνα να βγάζω έναν αξιοπρεπή μισθό, ήρθε το ΔΝΤ και η ΕΕ να μας ξυπνήσει από το λήθαργο. Και έτσι ανακάλυψα πως μηχανοδηγοί του ΟΣΕ παίρνουνε μισθούς πολλαπλάσιους από τον καθηγητή πανεπιστημίου. Λιμενεργάτες επίσης. Δημόσιοι υπάλληλοι πληρώνονται για να κάθονται (σίγουρα όχι όλοι, αλλά αρκετοί). Μέχρι που πρόσφατα έμαθα για μία οικογενειακή γνωστή που μας διαμαρτυρήθηκε γιατί κόψανε τις 2 συντάξεις της και πλέον δεν παίρνει 5,300/μήνα, αλλά μόνο... 3,800 ευρώ. Ναι, σύνταξη από το δημόσιο... Και έμαθα και για μία ακόμα περίπτωση 47χρονης που πριν ένα μήνα πήρε πλήρη σύνταξη με 150,000 ευρώ εφάπαξ.... Αν δεν είναι κοροϊδία όλα αυτά, τι είναι?

Και τέλος, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η χαμηλή ποιότητα ζωής. Όταν πρωτοήρθα προσπάθησα να χρησιμοποιώ όσο μπορώ τις αστικές συγκοινωνίες. Το 2009 έβγαλα και ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Δυστυχώς απογοητεύτηκα πλήρως από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τα δρομολόγια των λεωφορείων είναι εντελώς αναξιόπιστα, ενώ τις ώρες αιχμής σε όλα τα μέσα επικρατούν συνθήκες σαρδελοκουτιού... Άρχισα λοιπόν να χρησιμοποιώ αυτοκίνητο όλο και περισσότερο, παρόλο που δε φημιζόμαστε για τους καλούς μας τρόπους στην οδήγηση. Και φτάσαμε στον τελευταίο μήνα, που με τις απεργίες στα ΜΜΜ της Αθήνας η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Παράλληλα, είδα το κέντρο της Αθήνας (εκεί όπου μεγάλωσα δηλαδή) να υποβαθμίζεται πολύ. Κυρίως μετά τα γεγονότα του Δεκεμβρίου του 2008, αλλά η κατρακύλα είχε ήδη ξεκινήσει. Πλέον στο κέντρο επικρατεί αναρχία. Ο καθένας παρκάρει όπου τον βολεύει ( ο νέος δήμαρχος ευτυχώς προσπαθεί να το αλλάξει αυτό). Δρόμοι κλείνουν για ψύλλου πήδημα. Η περιοχή γύρω από το ιστορικό κτήριο του Πολυτεχνείου και το Αρχαιολογικό Μουσείο έχει γίνει επικίνδυνη (και ο πεζόδρομος της Τοσίτσα απαγορευμένη περιοχή...). Τα κεντρικότερα πεζοδρόμια της πόλης έχουν γεμίσει σεντόνια με κλεμμένα ή μαϊμούδες, και δίνουν εικόνα τριτοκοσμική. Δύο διαδοχικές κυβερνήσεις "προσπάθησαν" να απαγορεύσουν το κάπνισμα, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου και απέτυχαν. Είτε μας κοροϊδεύουν ή είναι ανίκανοι.

Θέλω να πιστεύω πως φτάσαμε επιτέλους στον πάτο, και σιγά-σιγά (εξαιρετικά σιγά στην αρχή!) θα αρχίσουμε να γινόμαστε καλύτεροι. Μακάρι να γίνει, κι ας μην είμαι εδώ να το ζήσω.

32 Comments:

Blogger athinovio said...

Χαίρομαι για σένα.
Φύγε και μην το πείς ούτε του παπά (άντε, καλά. ίσως μόνο σε αυτόν)

January 13, 2011 11:20 PM  
Anonymous Manolis Platakis said...

Αγαπητή φίλε, συγχαρητήρια για τη νέα προοπτική! Κατοικώ στο Όσλο από τον Αύγουστο του 2010 και τα πράγματα είναι πολύ καλά εδώ. Οι άνθρωποι που αφήνεις πίσω και ο σκοτεινός χειμώνας είναι τα μόνα θέματα που με προβληματίζουν αλλά κατά τα άλλα όλα βαίνουν καλώς, ήρεμα και απλά.

Όσλο έρχεσαι ή πας σε άλλη πόλη; Σε κάθε περίπτωση εύχομαι καλή σταδιοδρομία! Αν χρειαστείς καμιά πληροφορία ή οτιδήποτε άλλο let me know ;)

Σε αφήνω με το καταπληκτικό video "This is Norway" http://www.youtube.com/watch?v=ebqdwQzmSHM#!

Χαιρετισμούς!

January 13, 2011 11:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Congratulations for getting a job and moving to Norway.Best of luck to you.
After you leave don't look back.
Greece only has a past,no future.
I hope you will keep your blogg active.

January 14, 2011 3:12 AM  
Blogger Meropi said...

Στη Νορβηγία οι συνθήκες εργασίας είναι όντως καλύτερες. Θα σε βασανίσει λίγο ο σκανδιναβικός χειμώνας, μέχρι να τον συνηθίσεις. Κατά τα άλλα θα περάσεις καλά, γιατί και οι Νορβηγοί δεν είναι τόσο ψυχροί, όσο ίσως νομίζουμε. Έχω γράψει ένα ποστ για τη χώρα αυτή, γιατί ο γιος μου ήταν εκεί. Τώρα γύρισε, αλλά βλέπω ότι ήδη το μετάνιωσε και πάλι.

January 14, 2011 9:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Κάνε χώρο γιατί υπάρχουν πολλοί ερευνητές στο ΕΜΠ που ετοιμάζουν βαλιτσόνι :D

January 14, 2011 11:50 AM  
Blogger Odysseas said...

athinovio,
στον παπά γιατί να το πω? :-)

Μανώλη,
θυμάμαι που ρώταγες για το Όσλο, το καλοκαίρι που έτυχε να πάω. Εκεί θα έρθω τώρα, οπότε μπορούμε να τα πούμε κι από κοντά. Ο σκοτεινός χειμώνας δε με φοβίζει, έχω ζήσει παρόμοιους στο παρελθόν!

Μερόπη,
έχω ζήσει 5 παρόμοιους χειμώνες, δε λέω πως είναι πολύ ευχάριστοι, αλλά με το κρύο τα πηγαίνω αρκετά καλά. Και σίγουρα ξέρω τι με περιμένει!
Οι νορβηγοί σίγουρα δεν είναι ψυχροί όπως θέλουμε να πιστεύουμε. Στην πρόσφατη επίσκεψή μου το Δεκέμβριο, ένας από αυτούς με κάλεσε και σπίτι του για φαγητό.

Ανώνυμοι,
ευχαριστώ για τις ευχές σας, το μπλογκ θα συνεχίσει να υπάρχει, όποτε μου έρχεται η όρεξη!

January 14, 2011 12:07 PM  
Blogger Crazy Tourists said...

Η κατάσταση στο ΕΜΠ όσο πάει γίνεται και χειρότερη...Κι εμείς έχουμε αρχίσει να το σκεφτόμαστε πολύ έντονα να φύγουμε...Δε βλέπουμε προοπτική πουθενά...Οι θέσεις που ανοίγουν είναι φωτογραφικές αν όχι ονομαστικές...
Δυστυχώς η Ελλάδα κάνει το παν για να διώξει τα παιδιά της...
Ελπίζω να σου πάνε όλα καλά στη Νορβηγία!

Τρελότουρίστρια

January 14, 2011 2:58 PM  
Blogger ManBlogg said...

This comment has been removed by the author.

January 14, 2011 9:51 PM  
Blogger ManBlogg said...

Καλή τύχη στο νέο σου προορισμό. Κάνεις πολύ καλά που ξανα-φεύγεις. Οι άνθρωποι πρέπει συνεχώς να αναζητούν την προσωπική ευτυχία και να δημιουργούν σε περιβάλλον που τους παρέχει τα απαραίτητα γι'αυτό. Νομίζω το εύκολο θα ήταν να μείνεις επιλέγοντας τη στασιμότητα και όχι να φύγεις αναζητώντας τις καλύτερες συνθήκες που θα σε βοηθήσουν σαν άνθρωπο να δημιουργήσεις.
Δυστυχώς νομίζω ότι δεν έχει φτάσει πάτο η χώρα ακόμα.

January 14, 2011 9:53 PM  
Blogger Unknown said...

Αγαπητέ Οδυσσεά, διάβασα πολύ προσεκτικά το post σου μια και έχω παρόμοιες σκέψεις που περνάνε από το μυαλό μου τον τελευταίο καιρό, έχοντας δουλέψει μέχρι τώρα ως φοιτητής σε Αμερική αλλά και στην Ευρώπη. Στη συνέχεια διάβασα ΟΛΑ σου τα post :-)

Αν έχεις χρόνο, θα ήθελα να με βοηθήσεις με κάποιες πιο εξειδικευμένες πληροφορίες που έχω απορία. Δυστυχώς δε βλέπω κάποιο email επικοινωνίας, οπότε θα το εκτιμούσα αν μπορούσες να μου το στείλεις στο timaras@gmail.com

Καλή συνέχεια!

January 15, 2011 2:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

θα έλεγα δεν είναι καλό που αφήνεις την πατρίδα σου. Οι αληθινοί Έλληνες μένουν και παλεύουν να αλλάξουν την αδικία που υπάρχει. Τουλάχιστον φρόντισε εκεί που πάς να μιλάς όμορφα για τη χώρα σου και να δείχνεις περήφανος που είσαι Έλληνας. Και όταν ίσως θα φτιαχτείς καλύτερα οικονομικά, μήν γυρίσεις πίσω σαν πλούσιος μετανάστης βγάζοντας απωθημένα και περιγελώντας τον τρόπο ζωής των Ελλήνων. Σου εύχομαι καλή καινούρια ζωή.

January 15, 2011 10:57 AM  
Blogger Locus Publicus said...

Φίλε Οδυσσέα πήγαινε και πίσω μην κοιτάς. Ο,τι είναι θα το βρείς στο δρόμο. Η εμπειρία και μόνον θα σου μείνει αξέχαστη, μέρος της ζωής σου, για την οποία εσύ αποφασίσεις. Σαν παλιότερος μετανάστης, μόνον ένα θα σου πώ. Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν θα το λύσεις ποτέ, είναι στην καρδιά σου, και εκεί θα μείνει. Το μόνο που θα σε κρατήσει μακριά της είναι αν παντρευτείς και αποκτήσεις οικογένεια μακριά της. Διαφορετικά, κανένα πρόβλημα. Καλή σου τύχη.

January 15, 2011 10:21 PM  
Blogger Odysseas said...

Τρελοτουρίστρια,
δεν είναι μόνο οι φωτογραφικές θέσεις. Ακόμα και σαν ερευνητής θα μπορούσε να σταδιοδρομήσει κανείς (σε άλλες χώρες γίνεται). Αλλά εδώ, ακόμα κι αυτό το κάνουν δύσκολο. Αλλά και η γενικότερη κατάσταση δεν είναι καλή...

Manblogg,
συμφωνώ πως ο καθένας πρέπει να αναζητεί την ευτυχία του. Σχετικά με το αν έχουμε φτάσει πάτο... πραγματικά δεν ξέρω, απλώς ελπίζω να έχουμε φτάσει.

Themos,
ευχαριστώ για το μήνυμά σου, και για το ότι διάβασες όλα(!) τα παλιά ποστ! Θα επικοινωνήσω μαζί σου.

January 16, 2011 11:28 AM  
Blogger Odysseas said...

mixanike,
σ'ευχαριστώ κι εσένα για το σχόλιο.

Είπες "Οι αληθινοί Έλληνες μένουν και παλεύουν να αλλάξουν την αδικία που υπάρχει": Διαφωνώ. Αυτό είναι αυτό που θα θέλαμε να γίνεται. Στην πραγματικότητα αυτοί που μένουνε είναι στην πλειοψηφία τους, αυτοί που
α) δεν έχουν δυνατότητα να φύγουνε
β) λόγω υποχρεώσεων (πχ οικογένεια) τους είναι δύσκολο να φύγουνε
γ) έχουν κάτι να κερδίσουν με το να μείνουνε εδώ (πχ είναι για τα καλά μέσα στο σύστημα).
Προσωπικά, έμεινα 4 χρόνια στην Ελλάδα και κατάφερα αρκετά πράγματα. θα γράψω για αυτά σε επόμενο ποστ. Δε μου χάρισε κανένας τίποτα, αντίθετα χρειάστηκε να περάσω εμπόδια που σε άλλες χώρες δεν υπάρχουν. Γιατί να προσπαθήσω κι άλλο και να θυσιαστώ για ανθρώπους που προσπαθούν να με διώξουν? Πραγματικά δε βλέπω το λόγο.

Είπες επίσης: "Τουλάχιστον φρόντισε εκεί που πάς να μιλάς όμορφα για τη χώρα σου και να δείχνεις περήφανος που είσαι Έλληνας."
Εκεί που θα πάω (και εκεί που ήμουνα πριν επιστρέψω), δεν υπάρχει κανένας λόγος να ωραιοποιώ την εικόνα της Ελλάδας. Αν με ρωτήσουν γιατί έφυγα, θα τους το πω ξεκάθαρα. Αν με ρωτήσουν αν πρέπει να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές, φυσικά και θα τους πω να έρθουν γιατί είναι πολύ όμορφη χώρα, αλλά θα τους πω να προσέχουν σε ποια περιοχή της Αθήνας να μείνουν, να προσέχουν τους ταξιτζήδες, να προσέχουν τους οδηγούς στο δρόμο, και πολλά άλλα...
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας. Δεν είμαι καθόλου. Ενώ έχουμε όλα τα προσόντα, καταφέρνουμε να είμαστε παντού τελευταίοι. Και όπως έλεγε κι ένας φίλος μου, το μόνο που εξάγουμε είναι άνθρωποι...

January 16, 2011 11:37 AM  
Blogger Odysseas said...

Αγαπητέ Locus,
ευχαριστώ για τις ευχές.
Είμαι σίγουρος πως η εμπειρία θα είναι αξέχαστη, και περιμένω να δω πού θα με βγάλει!

January 16, 2011 11:48 AM  
Anonymous yanniscs said...

Κι εγώ μετά από 10 χρόνια ερευνητής στην Αγγλία σε καλό πανεπιστήμιο γύρισα για να βρω αυτά που περιγράφεις και ακόμα χειρότερα. Το πρόβλημα δεν είναι απλά ζήτημα αποδιοργάνωσης του κράτους αλλά αποσύνθεσης της κοινωνίας. Πιστεύω ότι πολλά θα αλλάξουν στην Ελλάδα αλλά όχι άμεσα γιατί τα προβλήματα είναι βαθύτερα και όχι μόνο οικονομικής φύσεως. Προσωπικά, δεν έχω αποφασίσει ακόμα αν θα φύγω αν και η λογική αυτό λέει. Σου εύχομαι καλή τύχη και επιτυχίες!

January 17, 2011 3:46 PM  
Blogger Giannis said...

Λοιπον το ταξιδι του Οδυσσεα συνεχιζεται ε? Σου ευχομαι καποτε να βρεις την Ιθακη σου.

Το κακο με μας που βγαινουμε εξω ειναι οτι μαθαινουμε σε αλλα δεδομενα, και οταν επιστρεφουμε πισω απογουτευομαστε εντελως. Αυτο το παθαινουνε ολοι, νομιζω.

Θυμαμαι οταν αποφασισα να φυγω, ο καθηγητης μου στο ΕΜΠ, με προετρεψε και ητανε ενθουσιασμενος, αλλα το μονο που βρηκε να μου πει ητανε οτι μετα αμα θελω να γυρισω δεν θα βρω ευκολα δουλεια στο πολυτεχνειο! Αυτη ειναι η ελληνικη αντιληψη, it is a fact. Αντι να μου κινησει την περιεργεια για επιχειρηματικοτητα και να μου πει να σκεφτω για startups, το μονο που σκεφτηκε να μου πει ειναι οτι δεν θα βρω δουλεια στην Ελλαδα! Δεν τον κατηγορω και αυτος ζει πλεον στην ελληνικη πραγματικοτητα. Απο την αλλη σκεφτομαι οτι ετσι και αρχιζαμε ενα τετοιο εγχειρημα σε ποσες μερες θα μας κινηγαγανε οι επαγγελματιες φοιτητες-συνδικαλιστες?

νομιζω οτι η Ελλαδα πρεπει να φτιαχτει απο την αρχη. Το προβλημα ειανι οτι ενω τωρα ειχαμε την ευκαιρια κατι να αλλαξει, μου φαινεται οτι με ημιμετρα προσ[αθουμε παλι να κοροιδεψουμε τους κουτοφραγκους?

καλη συνεχεια

January 17, 2011 3:48 PM  
Anonymous Barpageorge said...

Πέρασα και εγώ από πανεπιστήμια (έχω και σχέση με ΕΜΠ) και το μόνο που κέρδισα είναι λίγα χρήματα (για χαρτζιλίκι γιατί τα υπόλοιπα μου τα έστελνε ο πατέρας μου). Τώρα είμαι άνεργος και πληρώνω και από πάνω το ΤΕΒΕ μήν μείνω ανασφάλιστος (ο πατέρας μου πάλι). Τι να κάνω όμως που έχω υψοφοβία και δεν μπαίνω σε αεροπλάνα;;; Και ρε γαμώτο μου κακοφαίνεται να φύγω έξω. Φοβάμαι να πω την αλήθεια! Όχι ότι θέλω να μείνω Ελλάδα επειδή είμαι περήφανος Έλληνας! Απεναντίας κοντεύω να συχαθώ το Ελληνιλίκι!
Την αδερφή μου προσπαθώ να πείσω να μείνει Ολλανδία που κάνει μεταπτυχιακό. Τουλάχιστον αυτή να ζήσει καλύτερα!

January 17, 2011 4:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Σου εύχομαι τα καλύτερα, εκεί που πας. Σ ευχαριστώ, σαν ελληνίδα που μας "τίμησες" με χίλια ζόρια, από όσο κατάλαβα, με τη παρουσία σου.
Ευχομαι να βρεις ανάλογους λόγους να επιστρέψεις πίσω, πάλι!
Όσο για την διαμονή σου στην Νορβηγία, η παραμονή σου πάλι τιμάει τη χώρα σου, παρόλο που αυτή πρώτη σε πρόδωσε και σου ζητώ συγνώμη!
Καλό ταξίδι, πολλές επιτυχίες!

January 17, 2011 6:04 PM  
Anonymous αρειμάνιος said...

Μου είναι εξαιρετικά λυπηρό να βλέπω και να ακούω καθημερινώς Έλληνες να ξενιτεύονται, είμαι και εγώ νέος και "περνάω" πολύ δύσκολα παρόλο που δουλεύω πολύ (ευτυχώς ακόμα έχω δουλειά)και είμαι σε κατάσταση κρίσεως από τότε που βγήκα στην αγορά εργασίας εδώ και 13 χρόνια. Δεν μπορώ να φύγω από την Ελλάδα για διάφορους λόγους αν και θα το ήθελα.Αυτό που με λυπεί όμως ακόμα πιο πολύ είναι να βλέπω και να ακούω όλους τους Έλληνες και εκείνους που μένουν, να "φτύνουν" δηλητήριο για την Ελλάδα, την Ελλάδα σαν Ιστορία, Έννοια, Ουσία αυτό που με μία λέξη αποκαλείται Πατρίδα και σήμερα υποφέρει από παντού, από τους δοσίλογους πολιτικούς, την μεγάλη μερίδα διεφθαρμένων πολιτών και τον υπόλοιπο εκτροχιασμένο λαό.Οδυσσέα, δεν στρέφομαι εναντίον σου ούτε κατά των υπολοίπων φίλων που σχολίασαν, θέλω να σας κάνω όμως κάποιες ερωτήσεις και γιατί όχι, να νιώσετε και ενοχές.
Μια οικονομική κρίση οπωσδήποτε δεν δημιουργείται από την μία μέρα στην άλλη, χρειάζεται χρόνος πολύς, πόσο μάλλον μια κρίση ηθών, πολιτισμού, ταυτότητος.Ρωτάω λοιπόν όλους, τί κάνατε 35 χρόνια που ένα σάπιο βδελυρό σύστημα κυβερνούσε (μηδενός εξαιρουμένου κόμματος) και διέφθειρε σταθερά το λαό;Και αν κάποιοι ήμασταν μικροί το πιθανότερο οι γονείς μας να έχουν επωφεληθεί από το σύστημα και να μας μεγάλωναν με το όνειρο του δημοσίου υπαλλήλου ή την πνοή του "δεν πειράζει να είσαι και λίγο απατεώνας". Θυμηθείτε και ερευνήστε λίγο ποίοι πραγματικά ήταν αυτοί που κυβέρνησαν την Ελλάδα όλα αυτα τα χρόνια απαλλαγμένοι από τις παρωπίδες του αριστερού και του δεξιού και κυρίως του ΠΑΣΟΚου για να εξάγεται τα συμπεράσματα σας.Η αλήθεια είναι ότι μας βόλευε η διαφθορά, άλλον λίγο άλλον πολύ και αν μπορούσε να συνεχιστεί έτσι επ' άπειρον κανείς δεν θα δυσανασχετούσε, αλλά ας όψεται το μνημόνιο...Δεν θέλω να μακρηγορήσω με τα χίλια μύρια κακώς κείμενα της Ελλάδας, τα ξέρουμε όλοι, θέλω απλά να μην ταυτίζουμε κάθε φορά αυτά με την Πατρίδα, με τον διαχρονικό ελληνισμό γιατί είναι σίγουρο πως αν στο μέλλον υπάρχει Ελλάδα και Ελληνισμός θα πάρει την εκδίκηση του διαγράφοντας μας με τα μελανότερα χρώματα.Οι Ελλαδίτες των ημερών μας ζουν για το σήμερα μόνο, ξεχνώντας το Χτες αλλά και μη σκεπτόμενοι καθόλου το Αύριο.Οπότε κάθε φορά που βρίζουμε την Ελλάδα ας κομπιάζουμε λίγο γιατί φέρουμε όλοι ευθύνη.

ΥΓ: Καλή τύχη στην νέα σου ζωή!

January 17, 2011 6:20 PM  
Anonymous Giorgos said...

Ma kala............ fevgeis ki esi? Pou na pas? Ki i elada pou troei ta pedia tis ti tha vrei na faei? Tous volemenous? Tous anikanous? Ta "filarakia twn politikwn? Aftoi ehoune pathei anosia kai den "trogontai" me tipote. Oute kan me ta rouha tous den trogontai. Na sai kala ekei pou tha pas kai min anisisheis. Oloi emeis pou figame to kaname gia ton idio logo.

January 17, 2011 10:09 PM  
Blogger Christos said...

Even if you found a job in your field... you may not get paid for working at it...
http://www.capital.gr/News.asp?id=1118080

January 18, 2011 3:05 PM  
Blogger Odysseas said...

Gianni,
δυστυχώς οι περισσότεροι ζουν στην ελληνική μίζερη πραγματικότητα. Κανείς δεν κάνει προσπάθεια ούτε καν να σε κρατήσει εδώ...

barpageorge,
καλή επιτυχία στην αδερφή σου και καλή τύχη σε σένα!

January 19, 2011 11:24 AM  
Blogger Odysseas said...

Ανώνυμη,
ευχαριστώ για τις ευχές και τα καλά σου λόγια!

Αρειμάνιε,
νομίζω στα περισσότερα που λες συμφωνούμε. Δε φτύνω δηλητήριο για την Ελλάδα, αντίθετα στεναχωριέμαι που έχουμε αυτό το χάλι. Για το τι έκανα εγώ για να αλλάξει αυτή η κατάσταση, θα μπορούσαν να μιλήσουν καλύτερα οι φοιτητές με τους οποίους δούλεψα. Επίσης το ότι δημιούργησα (και βρήκα χρηματοδότηση) 3 νέες θέσεις εργασίας, νομίζω κάτι σημαίνει. Αν διαβάσεις τις προηγούμενες αναρτήσεις μου, θα δεις ότι προσπάθησα να αλλάξω και άλλα πράγματα, π.χ. τις αστικές συγκοινωνίες. Κουράστηκα όμως από όλα αυτά και φεύγω. Και ξέρεις κάτι? Κανείς δεν προσπαθεί να με κρατήσει...

January 20, 2011 1:07 PM  
Blogger Odysseas said...

Γιώργο,
τα ξέρεις καλύτερα από μένα. Καλή τύχη και σε σένα.

Χρήστο,
νομίζεις δεν το ξέρω? Δίδαξα κι εγώ ως ωρομίσθιος, και πρέπει να τους παρακαλέσεις να σου δώσουν τα αυτονόητα... Τώρα περιμένω την επόμενη βδομάδα να πληρωθώ για το Δεκέμβριο. Για 12ο μισθό μιλάω, 13-14 δεν είχα ποτέ.

January 20, 2011 1:10 PM  
Blogger Costas said...

Φίλε Οδυσσέα, το θέμα που θίγεις είναι πραγματικά τεράστιο και μας απασχολεί όλους.Προσωπικά αν και πέρασα από τους ίδιους προβληματισμούς, ειδικότερα δε όσον αφορά το Όσλο, αποφάσισα να μείνω εδώ. Μεταξύ άλλων, ανακάλυψα ότι με εμποδίζουν αυτά που έγραψα εδώ http://goo.gl/5qXy , http://goo.gl/JjDOP . Μια και αποδεικνύεσαι πιο γενναίος από εμένα όμως, σου εύχομαι όμως ολόψυχα καλή τύχη :-)

January 21, 2011 12:15 PM  
Blogger Ταξιδιάρικο Πουλί said...

Καλό ταξίδι Οδυσσέα.
Είθε οι άνεμοι να είναι ούριοι, το κρύο υποφερτό και ο ουρανός όσο γίνεται πιο γαλανός.
Σύντομα η μακριά νύχτα θα δώσει τη θέση της σε μια παρατεταμένη ημέρα....

January 26, 2011 6:47 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Σε καταλαβαίνω απόλυτα και δεν είσαι ο μόνος αξιόλογος που φεύγει. Νορβηγία είχα πάει πριν από 7 χρόνια και μου είχει φύγει η μαγκιά από τις όμορφες γυναίκες και το κόστος ζωής, λογικό μιας και έχει βαρβάτο κράτος πρόνοιας. Αλλά μιας και θα εργάζεσαι θα έχεις και αντίστοιχο μισθό.

February 12, 2011 10:24 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

This comment has been removed by the author.

February 12, 2011 10:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

ΕΛΑ ΝΟΡΒΗΓΙΑ...ΘΑ ΦΑΣ ΚΑΛΑ...ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ...ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΝΑ ΖΕΙΣ ΣΑΝ ΡΟΜΠΟΤ, ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ, ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΦΥΛΑΚΗ ΣΟΥ...ΕΛΑ ΠΡΩΤΑ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕ ΦΙΛΕ....

ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΣΤΗ ΝΟΡΒΗΓΙΑ

February 16, 2011 2:20 PM  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Σωστά για αυτό γράφεις ανώνυμα...

February 16, 2011 8:02 PM  
Blogger Onic Palandjian said...

Οδυσσέα, εν γνώση μου διάλεξα να μιλήσω κι εγω για αυτό το τόσο δύσκολο θέμα! Πιστεύω ακράδαντα όσα είπα για την Ελλάδα σαν ʽτο διαβατήριο μου στην ευδαιμονίαʼ. Δες την ομιλία http://bit.ly/iBaBCa και περιμένω τις απόψεις σου!
Ήρθε η ώρα να εκτιμήσουμε τα σημαντικά που τελικά αξίζουν στη ζωή μας.
Φιλικά,
Ονίκ

June 21, 2011 12:37 PM  

Post a Comment

<< Home