Sunday, April 10, 2011

Νορβηγία

Έχουν περάσει ήδη 3 μήνες από την προηγούμενη ανάρτηση, χωρίς σχεδόν να το καταλάβω. Εδώ και ενάμιση μήνα βρίσκομαι στο Όσλο και έχω ξεκινήσει τη νέα μου δουλειά. Το Δεκέμβριο που αποφάσισα να φύγω για τη Νορβηγία έμεναν κάποιες εκκρεμότητες με τη δουλειά μου στην Ελλάδα, και περίπου 2 μήνες καιρός να ξεμπερδέψω μαζί τους. Αυτό με υποχρέωσε να δουλεύω μέχρι αργά τις καθημερινές, και πολλές φορές και Σαββατοκύριακα.

Στον λίγο ελεύθερο χρόνο που έμενε έπρεπε να ετοιμαστώ για τη μετακόμισή μου, και να χαιρετήσω φίλους και γνωστούς. Ευτυχώς στο θέμα της μετακόμισης η καινούρια μου εταιρεία ανέλαβε τα πάντα: ήρθανε στο σπίτι μεταφορικές εταιρείες, κάνανε προσφορές, στη συνέχεια ήρθανε, πακετάρανε, και στείλανε τα πράγματά μου στο Όσλο. Δε θα ξεχάσω τη μέρα της μετακόμισης: ήρθε στο σπίτι ένα συνεργείο 4 ατόμων, όλοι τους νέοι σε ηλικία αλλά απόλυτα επαγγελματίες. Μου είπανε πως το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει πολλές μετακομίσεις νέων ανθρώπων που φεύγουν στο εξωτερικό. Μου είπανε επίσης πως φεύγουνε και ξένοι, που ενώ έχουν ζήσει πολλά χρόνια στην Ελλάδα και τους αρέσει, φοβούνται να περάσουν εδώ τα γεράματά τους, λόγω συστήματος υγείας.

Σε συζητήσεις που είχα με φίλους παρατήρησα κάτι πρωτόγνωρο. Μέχρι πριν λίγα χρόνια πολλοί με ενθαρρύνανε να έρθω στην Ελλάδα. Τώρα ούτε ένας δεν προσπάθησε να μου αλλάξει γνώμη. Πολλοί μάλιστα, μεταξύ αστείου και σοβαρού, μου ζήτησαν να τους πάρω μαζί μου. Σίγουρα κακό σημάδι... Εγώ πάλι, από τη στιγμή που είχα πάρει την απόφαση να φύγω, ένιωθα μία μεγάλη ηρεμία και πρώτη φορά εδώ και καιρό άρχισα πάλι να βλέπω τα πράγματα γύρω μου σαν ένας ξένος. Οι καθημερινές σχεδόν απεργίες των ΜΜΜ νόμιζα πως δε με αφορούν και την ταλαιπωρία στην κίνηση την έβλεπα σαν κάτι παροδικό. Ήμουνα σαν τον περαστικό που ξέρει ότι σύντομα φεύγει.

Η μέρα της αναχώρησης έφτασε γρήγορα. Έφτασα στο Όσλο ένα απόγευμα Δευτέρας, με τη θερμοκρασία στους -15C και τα πάντα σκεπασμένα από χιόνι. Τις πρώτες μέρες είχα μεγάλη ανάγκη ύπνου, λόγω της μεγάλης κούρασης στην Ελλάδα. Την τρίτη κιόλας μέρα μετά την άφιξή μου, πήγα να κάνω τις "γραφειοκρατικές" δουλειές που έχει ένας ξένος στη Νορβηγία:
1. Άδεια εργασίας από την αστυνομία
2. Δήλωση (registration) στις τοπικές αρχές
3. Δήλωση στην εφορία.
Όλα αυτά γίνονται σε ένα γραφείο που συνδυάζει και τις τρεις αυτές υπηρεσίες. Με μία βεβαίωση που είχα από την εταιρεία μου, αυτή η δουλειά μου πήρε μισή ώρα. Δέκα μέρες αργότερα είχε έρθει στο σπίτι ο μοναδικός αριθμός που χαρακτηρίζει κάθε μόνιμο κάτοικο της Νορβηγίας. Δε χρειάζεται να έχει κανείς διαφορετικό Αριθμό Ταυτότητας, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, κλπ, κλπ, κλπ.

Τις πρώτες μέρες έμεινα σε διαμέρισμα της εταιρείας, μέχρι να βρω δικό μου διαμέρισμα και να αγοράσω κάποια έπιπλα. Γενικά οι άνθρωποι εδώ κάνανε ό,τι ήταν δυνατόν για να έχω μία εύκολη προσαρμογή. Το κλίμα στο χώρο εργασίας είναι επίσης πολύ καλό, και είναι φανερό ότι γίνονται προσπάθειες για να γίνει ακόμα καλύτερο. Στο ίδιο γραφείο δουλεύει και κάποιος Έλληνας που είχα γνωρίσει πριν 3 χρόνια, όταν και αυτός δούλευε αλλού, και με τον οποίο τυχαίνει να έχουμε πολλούς κοινούς γνωστούς. Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι ο κόσμος είναι πολύ μικρός!

Η ζωή στη Νορβηγία είναι ακριβώς όπως την περίμενα, ίσως και καλύτερη. Τα πάντα είναι πανάκριβα, αλλά οι μισθοί είναι αναλόγως υψηλοί, και το επίπεδο των υπηρεσιών από τα καλύτερα που μπορεί να έχει κανείς. Το πιο σημαντικό απ'όλα όμως, είναι ο σεβασμός στον ελεύθερο χρόνο: θεωρείται αυτονόητο ότι πρέπει να έχει κανείς ελεύθερο χρόνο μετά τη δουλειά και τα Σαββατοκύριακα.

Από την άλλη έρχονται τα νέα από την Ελλάδα (όταν δεν έχουν απεργία και οι δημοσιογράφοι δηλαδή...) που είναι αποκαρδιωτικά. Σα να σου λένε "καλά έκανες που έφυγες"...

18 Comments:

Blogger gerasimos said...

Οδυσσέα πολύ χαίρομαι που είσαι ξανά (διαδικτυακά) κοντά μας. Όσα διηγείσαι μου φάνηκαν οικεία, από τα χρόνια μου στην Αγγλία. Κρίμα μια τέτοια ιστορία (μετανάστευσης, όπως την έζησα κι εγώ) να επαναλαμβάνεται. Αλλά και στην Ελλάδα δε μπαίνει φως από πουθενά, αν εξαιρέσεις τον καταγάλανο ουρανό μας... εύχομαι την καλύτερη προσαρμογή στη Νορβηγία και να μας στέλνεις ανταποκρίσεις συχνά! :)

April 11, 2011 12:34 AM  
Blogger athinovio said...

Χαίρομαι για εσένα.
Σου εύχομαι τα καλύτερα στη νέα σου ζωή.

April 11, 2011 10:45 AM  
Blogger Odysseas said...

Γεράσιμε και Αθηνόβιο,
η προσαρμογή ήταν αυτόματη. Αν και εδώ αισθάνομαι πλέον πολύ καλά, είναι όντως κρίμα γιατί ακούω πολύ κόσμο που φεύγει από την Ελλάδα. Και εκτός από τα μεγάλα λόγια, δε βλέπω να αλλάζει τίποτα...
Παρακολουθώ λίγο τα νέα στην Ελλάδα και με πιάνει ψυχοπλάκωμα... Ελπίζω να αρχίσουνε να αλλάζουνε τα πράγματα πριν να είναι πολύ αργά.
Κι έχω κι εκείνον τον μισθό που περιμένω ακόμα για τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο, για να μου θυμίζει πόσο καλά έκανα που έφυγα... Πλέον δεν είναι θέμα χρημάτων, αλλά αν είχα μείνει εκεί και δεν είχα πληρωθεί από τα Χριστούγεννα θα πόναγε πολύ!

April 13, 2011 10:00 PM  
Blogger Crazy Tourists said...

Καλά έκανες κι έφυγες!
Μακάρι να σου πάνε όλα καλά! Περιμένουμε νεότερα!

Τρελοτουρίστρια

April 14, 2011 4:41 PM  
Blogger Odysseas said...

Τρελοτουρίστρια,
μια χαρά μου πάνε εμένα, καλή τύχη σ'εσάς!!!

April 16, 2011 12:44 AM  
Blogger Locus Publicus said...

Φίλε Οδυσσέα, τώρα σε είδα. Μπράβο ρε παιδί! Χαίρομαι. Νάσαι καλά εκεί που είσαι. Και μην ανησυχείς για την Ελλάδα. Αυτή θα την κουβαλάς πάντα μέσα σου.

April 17, 2011 2:04 AM  
Blogger Odysseas said...

Ευχαριστώ για τις ευχές φίλε Locus.
Για την Ελλάδα δυστυχώς ανησυχώ πολύ... Και στεναχωριέμαι, γιατί έκανε τα πάντα να με διώξει. Θα σας στέλνω τα νέα μου από εδώ τώρα, που τουλάχιστον τα πράγματα είναι πολύ πολιτισμένα!

April 17, 2011 10:31 PM  
Anonymous Manolis Platakis said...

Αγαπητέ Οδυσσέα χαίρομαι που ακούω ότι όλα βαίνουν καλώς στη Νορβηγία. Τώρα που έλιωσε και το χιόνι στο Όσλο ποιος μας πιάνει; :-)

Κατά τα άλλα όπως τα περιγράφεις... συμπεριλαμβανομένου του ψυχοπλακώματος. Τώρα όμως που είμαι Ελλάδα για Πάσχα παρατηρώ πως η ψυχολογία των ανθρώπων εδώ είναι σίγουρα καλύτερη από αυτή που εισπράττουμε μέσω των (ελληνικών και όχι μόνο) ΜΜΕ. Οπότε λέω να το ρίξω στην aftenposten...

April 18, 2011 1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Σου εύχομαι να σου πάνε όλα καλά στην νέα σου ζωή. ^^

Σε βρήκα τυχαία από αναζήτηση στο google αφού κι εγώ προετοιμάζομαι για μετακόμιση και μόνιμη εγκατάσταση στην Αγγλία (Αύγουστο).

Έχω θέμα με την μεταφορά των πραγμάτων. Είναι κάτι που δεν έχω ξανακάνει και μου φαίνεται βουνό. Επειδή το έκανες πρόσφατα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε μέσω email σχετικά με αυτό?

May 02, 2011 11:07 AM  
Blogger Odysseas said...

travelgirl,
καλώς ήρθες και καλή αρχή σου εύχομαι.
Μπορείς να μου γράψεις στο
odystrav@gmail.com

May 07, 2011 9:14 PM  
Blogger Leonidas said...

καλημερα Οδυσσεα επειδει τον επομενο μηνα μετακομιζω Οσλο ποιος ειναι ο οικονομικοτερος τροπος να μεταφερω προσωπικα μου πραγματα στο Οσλο χωρις οικοσυσκευες?
Ευχαριστω
Λεωνιδας

December 12, 2011 11:34 AM  
Blogger mania said...

για τους ιδιους λογους ερχομαι στη νορβηγια με τα δυο μου κοριτσια.

ελπιζω ολα να πανε καλα για σενα κ ελπιζω να τα καταφερουμε κ εμεις.

December 16, 2011 6:53 AM  
Blogger Odysseas said...

Λεωνίδα και Μάνια,
σας εύχομαι καλή αρχή. Ίσως να είστε ήδη στη Νορβηγία. Θα χαρώ αν μπορέσω να βοηθήσω σε κάτι.

Λεωνίδα δεν ξέρω για τη μεταφορική (αν και μάλλον τώρα κάτι θα έχεις κανονίσει), στην περίπτωσή μου ανέλαβε τα πάντα η εταιρεία μου...

January 28, 2012 11:22 PM  
Blogger mania said...

οδυσσεα κ λεωνιδα ειμαι ηδη στο οσλο.

μπορουμε κ να συναντηθουμε ισως! μενω πολυ κεντρικα.

λεωνιδα, αν εισαι ακομα ελλαδα κ ψαχνεις μεταφορικη, εμεινα πολυ ικανοποιημενη ως εδω [τα πραγματα θα ειναι εδω την αλλη εβδομαδα...] απο μια εταιρεια. επικοινωνησε στο maniarapti"gmail.com

επισης εχουμε κανει φωτο-blog με τις μερες μας ως τωρα....http://oslodays.com/

να 'στε καλα ολοι!

μ.

February 16, 2012 11:33 PM  
Blogger mania said...

maniarapti@gmail.com

ειχα το νορβηγικο πληκτρολογια κ 'εφαγε" το "παπακι"...

February 16, 2012 11:35 PM  
Blogger Αλητισσα said...

Καλημέρα, ενδιαφέρομαι να μετακομίσω στη Νορβηγία..Οποιαδήποτε πληροφορία πιστεύετε ότι θα μου έκανε τη ζωή πιο έυκολη είναι ευπρόσδεκτη..το mail μου είναι gandroulidaki@hotmail.com

October 13, 2012 12:05 PM  
Anonymous αποθηκεύσεις - αποθήκευση οικοσκευών said...

Η εταιρεία για μετακόμιση ή αποθήκευση αντικειμένων που θα επιλέξεις πρέπει να σου παρέχει μηχανογράφηση και ασφαλιστήριο.

October 15, 2012 11:47 PM  
Blogger Unknown said...

Γεια σου Οδυσσεα,τον περασμενο μηνα επισκεφτηκαμε με το φιλο μου το Οσλο και ενθουσιστηκαμε με τις συνθηκες.Εχουμε μπει στη διαδικασια να μαθουμε νορβηγικα ετσι ωστε να ψαξουμε δουλεια εκει γιατι εδω στην Ελλαδα τα πραγματα χειροτερευουν.Θα ηθελα να σε ρωτησω πως μπορω να δουλεψω εκει ως φιλολογος σε καποιο σχολειο και αν γινοννται μαθηματα ελληνικων σε καποιο ελληνικο σχολειο.Επισης,ο φιλος μου εχει πρακτορειο οπαπ και δεν ξερουμε τι θα μπορουσε να κανει εκει.ευχαριστω

November 09, 2012 1:40 PM  

Post a Comment

<< Home