Tuesday, December 19, 2006

Πρώτες εντυπώσεις από την επιστροφή

Μαζεύω σιγά-σιγά τις πρώτες μου εμπειρίες και εντυπώσεις από την Ελλάδα και έχω ήδη ανάμικτα συναισθήματα!

Καταρχήν δεν αισθάνομαι ακόμα σπίτι μου, αλλά για αυτό μάλλον φταίει η μακρόχρονη απουσία μου. Που θα μου πάει όμως, θα το συνηθίσω!

Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τις διακοπές που έκανα συνήθως, είναι πως τώρα έχω πάρε-δώσε με δημόσιες υπηρεσίες, ενώ πήγα και από την κανούρια μου δουλειά, στο ΕΜΠ. Μου κάνανε ήδη τον πρώτο γύρο στα γραφεία να με συστήσουν σε αυτούς που δουλεύουν στο εργαστήριο. Μου αρέσει όποτε γνωρίζω κάποιον να προσπαθώ να τον ψυχολογήσω με την πρώτη ματιά και τις πρώτες κουβέντες –συνήθως πέφτω μέσα για το αν θα τα πάω καλά μαζί του ή όχι. Το ευχάριστο ήταν πως υπήρχαν αρκετοί νέοι άνθρωποι, με όρεξη για δουλειά. Ο «συγκάτοικός» μου στο γραφείο φάνηκε αρκετά ήσυχος και μαζεμένος και μου έδωσε την εντύπωση πως θα τα πάμε καλά (αν και θα τον προτιμούσα ... όχι τόσο ήσυχο!). Μου έκανε εντύπωση πως κάποια γραφεία ήταν στολισμένα (με φωτογραφίες, ένα φυτό, ένα σουβενίρ, οτιδήποτε) ενώ άλλα μόνο με τα απολύτως απαραίτητα μέσα. Αυτοί που είχανε στολισμένα γραφεία ήταν και οι πιο χαμογελαστοί, πιο αισιόδοξοι θα έλεγα. Το δικό μου είναι ένα από τα πιο άδεια, αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα. Άλλωστε έχω ήδη αρκετές φωτογραφίες για να γεμίσω πολύ περισσότερους τοίχους!

Το άσχημο από αυτή την πρώτη βόλτα ήτανε το περιβάλλον. Οι τοίχοι γεμάτοι «αναρχικά» συνθήματα, όπως και πριν κάμποσα χρόνια που ήμουνα εκεί. Πολλά σκουπίδια παντού. Αναρωτιέμαι αν ήταν έτσι πάντα και απλώς ήμουνα τόσο συνηθισμένος στη βρώμα που δεν τα έβλεπα... Το κυλικείο είναι πλέον κλειστό αφού πριν από ένα περίπου μήνα, μετά από ένα πάρτυ αποφασίσανε να σπάσουνε τα πάντα... Με συμβουλέψανε να μην αφήνω ούτε λεπτό ξεκλείδωτο το γραφείο αν δεν είναι κάποιος μέσα γιατί κλέβουνε πολύ... Όσο για τα κλειδιά, μου δώσανε τα 5-6 που χρειάζομαι να πάω να βγάλω αντίγραφα. Μου ζητήσανε μάλιστα και συγγνώμη που δεν υπάρχει υπηρεσία που να δίνει κλειδιά ασφαλείας όπως σε όλα τα πολιτισμένα μέρη αυτού του κόσμου.

Το άλλο παράπονο που έχω είναι από τη συμπεριφορά των ανθρώπων, εκτός δουλειάς. Στο υπουργείο απασχόλησης που χρειάστηκε να πάω δεν είχα κανένα πρόβλημα, ήταν όλοι ευγενέστατοι. Όχι όμως και στην εφορία, όπου πήγα να ζητήσω μία πληροφορία και α) μου μίλησαν στον ενικό με το καλημέρα, β) γέλασαν όταν είδαν πως πήγα να σημειώσω αυτά που μου είπανε... Επίσης πρόσεξα πως σχεδόν οπουδήποτε μου μιλάνε όλοι στον ενικό χωρίς να με ξέρουνε. Ποτέ δε μου συνέβει αυτό στη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο ή τη Γαλλία, όπου υπάρχει ο πληθυντικός ευγενείας όπως και στην Ελλάδα. Δεν καταλαβαίνουν όλοι αυτοί πως δε θέλω να είμαι φίλος τους, αλλά θέλω να κάνω τη δουλειά μου? Μοναδική φωτείνη εξαίρεση μέχρι στιγμής η Hellas On Line, με την οποία επικοινώνησα σήμερα για σύνδεση ίντερνετ. Ήταν ευγενέστατοι και μόνο και μόνο αυτό είναι λόγος να τους προτιμήσω.

Αυτό όμως που πραγματικά με ενόχλησε ήταν η συμπεριφορά ενός οδηγού λεωφορείου σήμερα το βράδυ προς έναν αλλοδαπό που δεν κατάλαβε καλά κάτι. Μόνο που δεν τον έβρισε αλλά του μίλησε με απαράδεκτο τρόπο.

Αναρωτιέμαι καμιά φορά αν όντως αξίζει το «πείραμα» που πάω να κάνω. Άφησα τη δουλειά μου σε ένα πολύ πολιτισμένο περιβάλλον για να έρθω στους βάρβαρους? Θα δείξει... Για την ώρα είμαι ακόμα αισιόδοξος πως μπορώ να κάνω έστω κάτι λίγο για να αλλάξουν κάποια πράγματα στο χώρο της δουλειάς μου τουλάχιστον. Και χαίρομαι που είμαι κοντά με φίλους που μου είχανε λείψει. Αλλά αν δω πως δεν αλλάζει τίποτα, δεν αποκλείεται να τα μαζέψω και να ξαναφύγω, αυτή τη φορά οριστικά...
Για την ώρα όμως, αισιοδοξώ και προχωράω!

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Good luck. You are not alone. Keep posting. Γιαννης

December 20, 2006 9:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Καλώς ήρθες. Σε καταλαβαίνω απόλυτα μιας κ ήρθα κ εγώ μετά από 10 χρόνια στην Ελλάδα κ επίσης δουλεύω σε πανεπιστήμιο. Η κατάσταση στα πανεπιστήμια είναι δεδομένη, ούτε θα αλλάξει, ούτε θα βελτιωθεί. Ένας Θεός ξέρει γιατί. Άλλοι το ρίχνουν στην αριστερά, άλλοι στους πολιτικούς κ άλλοι στους καθηγητές. Αυτό με το κλειδί είναι πραγματικά αστείο, μου το κάνανε κ εμένα.
Τη συμπεριφορά των ‘φιλόξενων’ ελλήνων απέναντι στους αλλοδαπούς πρέπει να την συνηθίσεις. Εντωμεταξύ οι Βέλγοι κ οι Γερμανοί, τους οποίους βρίζουμε σωβινιστές κ γουρούνια δεν θα κάνανε ποτέ κάτι τέτοιο, τουλάχιστον εγώ δεν είδα τίποτα ανάλογο όσο ήμουν έξω.

Τώρα για το αν πρέπει να φύγεις, θα ακούσεις μόνο το ένστιχτο σου. Ψάξου, βρες το ρυθμό σου, ρίξε Ταρώ, κάτι τέλος πάντων κ οψόμεθα. Προσωπικά να σου πω, στην Ελλάδα βρίσκω κάτι που δεν είχε καμιά από τις 4 χώρες που έχω ζήσει, ατμόσφαιρα.
Να είσαι αισιόδοξος κ κοίτα να ερωτευτείς γιατί αλλιώς δεν βγαίνει:)

December 21, 2006 3:39 AM  
Blogger Odysseas said...

"Να είσαι αισιόδοξος κ κοίτα να ερωτευτείς γιατί αλλιώς δεν βγαίνει:)"

Δηλαδή χωρίς σκληρά ναρκωτικά δε γίνεται τίποτα, ε?? ;-)

December 21, 2006 7:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Odyssea!
Olopsyxa soy eyxomai na petyxei to peirama...
Eilikrina se exw kai brostarh :):)
opoios petyxainei pou erxetai apo exw einai entharyntiko... gia na doume...

December 21, 2006 4:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Σκληρότερα δεν γίνεται:)))

December 22, 2006 12:47 AM  
Blogger jul said...

αααα εχασα τελικά πολλά επεισόδια Οδυσσέα!!!!
Ευχομαι ολα να πανε καλα.... αν και πρεπει σιγα σιγα να χωνέψεις οτι ετσι άξεστοι ειναι οι περισσότεροι. Λες και αεχουν κατέβει από τίποτα βουνοκορφές και δεν εχουν μαθει να μιλάνε με ευγένια τουλάχιστον!
Για το αν φυγεις η οχι...θα δειξει με τον καιρό...Εδω μπορει να εχεις ολα σου τα αγαπημένα πρόσωπα, αλλα αν δεις οτι αντι να πηγαίνεις μπροστά κανεις βήματα πίσω...όπου φύγει φύγει:)

December 22, 2006 11:27 AM  
Blogger Odysseas said...

Ζωή+Julia,
άσχετα με τα σκληρά ναρκωτικά που όντως χρειάζονται, δεν έχω σκοπό να συνηθίσω τη συμπεριφορά των "φιλόξενων" Ελλήνων, ειδικά απέναντι σε ξένους. Έχοντας ζήσει αρκετά χρόνια ως "ξένος" και έχοντας βρεθεί σε πολλές καταστάσεις που κάτι δεν κατάλαβα καλά λόγω γλώσσας, καταλαβαίνω απόλυτα αυτούς τους ανθρώπους. Και στο κάτω-κάτω, οι περισσότεροι από αυτούς είναι άνθρωποι που έχουν περάσει πολύ περισσότερα απ'όσα θα μπορούσαμε να φανταστούμε για να έρθουν στην Ελλάδα και να ζήσουν μια καλύτερη ζωή δουλεύοντας (και όχι κλέβοντας, όπως θέλουμε να πιστεύουμε).

Για το συγκεκριμένο θέμα θέλω μάλιστα να πάω στα γραφεία του ΟΑΣΑ να διαμαρτυρηθώ (έχω κρατήσει ημέρα, ώρα, και όλα τα στοιχεία του λεωφορείου) και τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά κάποιον που βρίσκεται πολύ ψηλά μέσα στον ΟΑΣΑ. Για να είμαι ειλικρινής, δεν πιστεύω να πετύχω τίποτα, αλλά θα προσπαθήσω.


IDcafe,
we'll be in touch! Άλλωστε θα τα πούμε κι από κοντά μάλλον! ;-)
Ελπίζω κι εγώ να πάει καλά!


Υπόσχομαι το επόμενο post να είναι πολύ πιο χαρούμενο, έχω βρει θέμα, τώρα πρέπει να βρω και χρόνο να το γράψω!

December 22, 2006 7:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Γιατί γιατί ..εκανες αυτό το τρομερό λαθος να έρθεις στην Ελλάδα?Εδώ είναι ωραία μονο για ουζα , ρετσινες, ψαράκια και μπανάκια το καλοκαίρι!

December 23, 2006 8:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Καιρός να γράψω κι εγώ... παλιέ συμμαθητή...
Να συμφωνήσω με τα σύκα, όχι για να σου χαλάσω τη διάθεση, αλλά γιατί το πρόβλημα με την πατρίδα μας δεν είναι τα πρόσωπα. (ναι, μου πήρε χρόνια να το καταλάβω).
Είναι η νοοτροπία που πάσχει, και γι'αυτό όσοι ταλαντούχοι κι εργατικοί να εμφανιστούν σε μια γενιά, τίποτα στην ουσία δεν αλλάζει... για να μη σου πω ότι πάμε και χειρότερα.
Εκτός των άλλων και το καλάμι είναι Ελληνική αρρώστια... και δυστυχώς χτυπάει κι ανθρώπους που δεν θα το πίστευε κανείς...
Οπότε συμβουλή για να μην το χάσεις:
Μείνε ψύχραιμος! Αν αρχίσεις να τα παίρνεις με κάθε τι που βλέπεις στην Αθήνα (και πιθανότατα δε συμφωνεί με ότι συμβαίνει στον πολιτισμένο κόσμο) μάλλον δε θ'αντέξεις για πολύ.
Α, ναι: ένας λόγος δεν είναι ποτέ αρκετός για να μείνει κάποιος οπουδήποτε. (και φυσικά ο ήλιος και οι παραλίες δεν νοούνται καν ως λόγοι... ;-)

December 27, 2006 11:03 PM  
Blogger Odysseas said...

μαραμενα συκα, στέφανε,

Καλώς ήρθατε!
Μακάρι να ήξερα κι εγώ γιατί ήρθα! Έχω αρχίσει πάντως να χαίρομαι τα ούζα, τις ρετσίνες και τα ψαράκια κι ας είναι χειμώνας (τρόπος του λέγειν...).

Όσο για τα όσα στραβά μου συμβαίνουν, ελπίζω να τα αντέξω. Μερικά τα βλέπω ακόμα με το μάτι του τουρίστα, αλλά δεν ξέρω για πόσο.
Καλή χρονιά!

January 08, 2007 11:59 AM  
Blogger tsatsar said...

Σήκω και φύγε όσο προλαβαίνεις ακόμα, πριν το ρίξεις στα σκληρά ναρκωτικα ;)

March 28, 2007 5:17 PM  

Post a Comment

<< Home